Język kompozytorski Andrzeja Koszewskiego jako przykład nowoczesnego traktowania zespołu chóralnego

Autor

  • Michał Brożek Tychy

DOI:

https://doi.org/10.34767/MHTE.2013.03.02

Abstrakt

Andrzej Koszewski is a compositor strictly oriented towards creating choral pieces, as works written for other performers are quite marginal in his oeuvre. Nevertheless, even in the mainstream portion of his creative activity, he emerges as an author who is constantly blazing new trails. the pieces created throughout the 23 years of his musical output are permeated with numerous experimental vocal and acoustic effects.

Bibliografia

Chodkowski Andrzej (red.), Encyklopedia muzyki, Wyd. Naukowe PWN, Warszawa 1995.

Ekiert Janusz, Encyklopedia „Bliżej muzyki”, Wyd. Muza SA, Warszawa 2006.

Jacobs Arthur, Słownik muzyczny, Wyd. Delta, Bydgoszcz 1993.

Jougan Alojzy ks., Słownik kościelny łacińsko-polski, Wyd. Archidiecezji Warszawskiej, Warszawa 1992.

Krawczyński Stanisław, Ars choralis – Średniowiecze i Renesans, Akademia Muzyczna w Krakowie, Kraków 2010.

Połczyński Romuald, Traktuję chór jako orkiestrę głosów ludzkich – rozmowa z kompozytorem Andrzejem Koszewskim, „Ruch Muzyczny” 1986, nr 8.

Zielińska Lidia, Przewodnik po twórczości Andrzeja Koszewskiego, Wyd. Muzyczne Brevis, Poznań 1993.

Pobrania

Opublikowane

2013-09-15

Jak cytować

Język kompozytorski Andrzeja Koszewskiego jako przykład nowoczesnego traktowania zespołu chóralnego. (2013). Muzyka. Historia. Teoria. Edukacja, 3, 21-32. https://doi.org/10.34767/MHTE.2013.03.02