Cechy stylistyczne Claude’a Debussy’ego w twórczości Witolda Lutosławskiego

Autor

  • Beata Wróblewska Akademia Muzyczna w Gdańsku

DOI:

https://doi.org/10.34767/MHTE.2014.04.08

Abstrakt

The author of this article makes a comparison of the musical styles of two composers: Witold Lutosławski and Claude Debussy. The basic concepts of Lutosławski’s music at many points touches the aesthetic views of Debussy. This article is an attempt to answer the question: to what extent C. Debussy described as “revolutionary of the twentieth century” has had an impact on creative activities of Witold Lutosławski.

Bibliografia

Błaszkiewicz Teresa, Aleatoryzm w twórczości Witolda Lutosławskiego. Prace Specjalne, vol. 3, Państwowa Wyższa Szkoła Muzyczna w Gdańsku, Gdańsk 1973.

Jarociński Stefan, Debussy a impresjonizm i symbolizm, PWM, Kraków 1976.

Kaczyński Tadeusz, Lutosławski: Życie i muzyka, Sutkowski Edition, Warszawa 1994.

Paja-Stach Jadwiga, Lutosławski, [w:] Elżbieta Dziębowska (red.), Encyklopedia muzyczna. Część biograficzna, t. klł, PWM, Kraków 1997.

Pociej Bohdan (red.), Muzyka w kontekście kultury. Spotkania muzyczne w Baranowie 1976, PWM, Kraków 1978.

Skowron Zbigniew, Klasycy muzyki europejskiej w świadomości twórczej Witolda Lutosławskiego, „Res Facta Nova” 2007, nr 9 (18).

Tomaszewski Mieczysław, Lutosławskiego dialogi i soliloquia, „Res Facta Nova” 2007, nr 9 (18).

Pobrania

Opublikowane

2014-09-29

Jak cytować

Cechy stylistyczne Claude’a Debussy’ego w twórczości Witolda Lutosławskiego. (2014). Muzyka. Historia. Teoria. Edukacja, 4, 119-130. https://doi.org/10.34767/MHTE.2014.04.08