The Conflict of Socialization and Etatism in Education at the Time of Crisis and Social Change
DOI:
https://doi.org/10.34767/FE.2019.01.12References
Adamski W. (ed.), Dynamika konfliktu społecznego. Polacy 1980-1981, Wydawnictwo Ośrodka Analiz Społecznych ZMW, Poznań 1989.
Dobrzyński K., Programy oświatowe radykalnej lewicy socjalistycznej i polityka oświatowa PZPR, PWN, Warszawa 1982.
Falski M., Problematyka organizacyjna szkolnictwa średnich szczebli, Ossolineum, Wrocław 1966.
Kaniowski M., Socjalizacja i rozwój jednostki a rozwój społeczny w teorii krytycznej Jurgena Habermasa, AUNC – Socjologia Wychowania, vol. 5, Toruń 1984.
Kozakiewicz M., Nowe problemy badań oświatowych, IRWiR PAN, Warszawa 1986.
Łukaszewski W., Podstawy teorii rozwoju osobowości, AUAC – Socjologia Wychowania, vol. 6, Toruń 1986.
Młynarski F., Totalizm czy demokracja w Polsce, Klub Społeczno-Polityczny Sejmu RP, Waraszawa 1938.
Muszyński H. (manuskrypt), Wychowanie w społeczeństwie masowej unifikacji, Poznań 1983.
Ossowsska M., Wzór obywatela w społeczeństwie demokratycznym, Towarzystwo Uniwersytetów Robotniczych, Warszawa.
Ossowski S., Struktura klasowa w społecznej świadomości, Ossolineum, Wrocław 1957.
Sośnicki K., Istota i cele wychowania, WSiP, Warszawa 1974.
Sośnicki K., Podstawy wychowania państwowego, Książnica Atlas, Lwów 1933.
Staniszkis J., Próba zastosowania nowego paradygmatu systemu socjalistycznego, Toruń 1984.
Suchodolski B., Kultura w społeczeństwie – osiągnięcia, rozczarowania, nadzieje (a paper delivered at Polish Academy of Science Sesssion) 1984.
Szafraniec K., Anomia – przesilenie tożsamości. Jednostka i społeczeństw wobec zmiany, UMK, Toruń 1986.
Sztompka P., Dynamika ruchu odnowy w świetle teorii zachowania zbiorowego, Studia Socjologiczne 1984, vol. 3-4.
Witkowski L., Edukacja przez pryzmat teorii społecznej J. Habermasa, AUNC – Socjologia Wychowania, vol. 5, Toruń 1984