The Conflict of Socialization and Etatism in Education at the Time of Crisis and Social Change

Authors

  • Zbigniew Kwieciński Polish Academy of Sciences

DOI:

https://doi.org/10.34767/FE.2019.01.12

References

Adamski W. (ed.), Dynamika konfliktu społecznego. Polacy 1980-1981, Wydawnictwo Ośrodka Analiz Społecznych ZMW, Poznań 1989.

Dobrzyński K., Programy oświatowe radykalnej lewicy socjalistycznej i polityka oświatowa PZPR, PWN, Warszawa 1982.

Falski M., Problematyka organizacyjna szkolnictwa średnich szczebli, Ossolineum, Wrocław 1966.

Kaniowski M., Socjalizacja i rozwój jednostki a rozwój społeczny w teorii krytycznej Jurgena Habermasa, AUNC – Socjologia Wychowania, vol. 5, Toruń 1984.

Kozakiewicz M., Nowe problemy badań oświatowych, IRWiR PAN, Warszawa 1986.

Łukaszewski W., Podstawy teorii rozwoju osobowości, AUAC – Socjologia Wychowania, vol. 6, Toruń 1986.

Młynarski F., Totalizm czy demokracja w Polsce, Klub Społeczno-Polityczny Sejmu RP, Waraszawa 1938.

Muszyński H. (manuskrypt), Wychowanie w społeczeństwie masowej unifikacji, Poznań 1983.

Ossowsska M., Wzór obywatela w społeczeństwie demokratycznym, Towarzystwo Uniwersytetów Robotniczych, Warszawa.

Ossowski S., Struktura klasowa w społecznej świadomości, Ossolineum, Wrocław 1957.

Sośnicki K., Istota i cele wychowania, WSiP, Warszawa 1974.

Sośnicki K., Podstawy wychowania państwowego, Książnica Atlas, Lwów 1933.

Staniszkis J., Próba zastosowania nowego paradygmatu systemu socjalistycznego, Toruń 1984.

Suchodolski B., Kultura w społeczeństwie – osiągnięcia, rozczarowania, nadzieje (a paper delivered at Polish Academy of Science Sesssion) 1984.

Szafraniec K., Anomia – przesilenie tożsamości. Jednostka i społeczeństw wobec zmiany, UMK, Toruń 1986.

Sztompka P., Dynamika ruchu odnowy w świetle teorii zachowania zbiorowego, Studia Socjologiczne 1984, vol. 3-4.

Witkowski L., Edukacja przez pryzmat teorii społecznej J. Habermasa, AUNC – Socjologia Wychowania, vol. 5, Toruń 1984

Downloads

Published

2019-12-01

How to Cite

The Conflict of Socialization and Etatism in Education at the Time of Crisis and Social Change. (2019). Filozofia Edukacji, 1(1), 135-156. https://doi.org/10.34767/FE.2019.01.12