Komputer jako multimedialne narzędzie w pracy dydaktycznej nauczycieli muzyki w szkolnictwie ogólnym i muzycznym I stopnia

Autor

  • Adam Rosiński Akademia Sztuk Pięknych w Gdańsku

DOI:

https://doi.org/10.34767/MHTE.2015.05.06

Abstrakt

The author of this publication is aware of the scarcity of professional literature concerning the relationships between musical pedagogy and computer science and therefore, sets himself the goal: to provide training based on work with a computer, designed specifically with a view to student’s musical development, his rapid assimilation of knowledge and the general growth of interest in the subject. This, the topic of this article seems to be very current and interesting, because it combines all the specialist areas, including pedagogy, multimedia, composition and music education. the author shows how to use music programs like Reaper, Cubase, Nero Wave Editor, Ear Master, Band in the box for music lessons. Music teachers with such knowledge certainly can extend the versatility of their teaching experience, which would result in the high quality of school teaching.

Bibliografia

Chłopicki Hubert, Steinberg Cubase Wirtualne Studio AUDIO, „Twoja MUZA” 2004, nr 1.

Grusiewicz Mirosław, Programy komputerowe w edukacji muzycznej, „Wychowanie Muzyczne w Szkole” 2005, nr 1.

Konarzewski Krzysztof, Jak uprawiać badania oświatowe, WSiP, Warszawa 2000.

Łobocki Mieczysław, Metody i techniki badań pedagogicznych, Oficyna Wydawnicza Impuls, Kraków 2004.

Odya Benedykt, Harmony Assistant na lekcjach muzyki, „Wychowanie Muzyczne w Szkole” 2005, nr 1.

Panasiuk Bernard, Muzyka z komputera, „Wychowanie Muzyczne w Szkole” 2005, nr 1.

Pilch Tadeusz, Zasady badań pedagogicznych, Wydawnictwo Akademickie Żak, Warszawa 1998.

Rosiński Adam, Techniczne aspekty wykorzystania komputera w produkcji muzycznej. Zastosowanie komputera w realizacji wybranych zagadnień pracy dydaktycznej nauczyciela muzyki (niepublikowana praca magisterska), Akademia Muzyczna w Gdańsku, Gdańsk 2011.

Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 23 grudnia 2008 r., Podstawa programowa kształcenia ogólnego dla szkół podstawowych, DzU z 2009 r. nr 4, poz. 17.

Stępień Mariusz, MIDI. Cyfrowy interfejs instrumentów muzycznych, Helion, Gliwice 2002.

Tanaś Maciej, Dydaktyczny kontekst kształcenia na odległość, [w:] Maciej Tanaś (red.), Pedagogika @ środki informatyczne i media, Oficyna Wydawnicza Impuls, Kraków 2004.

Pobrania

Opublikowane

2015-09-29

Jak cytować

Komputer jako multimedialne narzędzie w pracy dydaktycznej nauczycieli muzyki w szkolnictwie ogólnym i muzycznym I stopnia. (2015). Muzyka. Historia. Teoria. Edukacja, 5, 84-113. https://doi.org/10.34767/MHTE.2015.05.06