Looking for ways of effective learning
DOI:
https://doi.org/10.34767/MHTE.2019.01.19Abstract
Learning accompanies people throughtout the whole life, but the one which occurs during childhood is a key to further development. Children not only gain first life experience but also build foundations on which the knowledge is based. During this time aquisition of knowledge is spontanious and natural. the older we are the weaker our cognitive skills become. Remembering information becomes more difficult and in such situations methods of enhancing learning process come helpful. Such methods depend on person’s type of memory, learning skills and they can become crucial when confronted with life challenges, career development. that’s why it is really important to devote a little time to find the right method of learning for ourselves.
References
Blythe Sally Goddard, Harmonijny rozwój dziecka, wyd. drugie rozszerzone, Świat Książki, Warszawa 2010.
Brześkiewicz Zbigniew W., Super umysł. Jak uczyć się trzy razy szybciej, Agencja Wydawnicza „COMES” Lidia i Andrzej Skarżyńscy, Katowice 1994.
Dennison Paul E., Dennison Gail, Kinezjologia edukacyjna dla dzieci, wyd. 1, Wydawnictwo MINK, Warszawa 2003.
Dryden Gordon, Vos Jeannette, Rewolucja w uczeniu, Wydawnictwo zysk i S-ka, Poznań 2003.
Dzieszko Marian, Maria, Błyskawiczny kurs liczenia w pamięci, Publicat S.A., Poznań 2007.
Gozdek-Michaëlis Katarzyna, Super możliwości twojego umysłu. Jak uczyć się trzy razy szybciej?, Agencja Wydawnicza COMES Lidia i Andrzej Skarżyńscy, Katowice 1995.
Kierzkowski Michał, Rozwój muzyczny dziecka w wieku przedszkolnym. Uwarunkowania, dynamika i rola w kształtowaniu sfery psychoruchowej, Wydawnictwo Athenae Gedanenses, Gdańsk 2012.
Mierwińska Jadwiga, Błyskawiczny kurs szybkiego czytania, Publicat S.A., Poznań 2007.
Powell Michael, Potęga pamięci. Zagadki i triki, które poprawią twoją pamięć, Wydawnictwo Olesiejuk, Ożarów Mazowiecki 2014.
Sobieraj Dorota, Dzieszko Marian, Maria, Mierwińska Jadwiga, Ortografia polska. Liczenie w pamięci. Szybkie czytanie. Błyskawiczny kurs, Publicat S.A., Poznań 2008.
Trempała Janusz, Rozwój poznawczy, [w:] Barbara Harwas-Napierała, Janusz Trempała (red.), Psychologia rozwoju człowieka, t. 3, PWN, Warszawa 2008.
Wadsworth Barry J., Teoria Piageta – poznawczy i emocjonalny rozwój dziecka, wyd. 2, WSiP, Warszawa 1998.
Żylińska Marzena, Neurodydaktyka. Nauczanie i uczenie się przyjazne mózgowi, Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika, Toruń 2013.