The most up to date techniques used in music education as a support tool for the teaching-learning proces
DOI:
https://doi.org/10.34767/MHTE.2019.01.10Abstract
The topic is related to the use of modern technologies in music education. The first part discusses what information and communication technologies are and to what extent the use of modern technologies has been included in the new curriculum for the subject of Music introduced with the school year 2017/2018. The next part presents the music program and applications used by the teacher during the Music lessons at the Linguistic Primary School and Middle School PRyMUS in Gniezno. The last part contains a conclusion and reflections on the functioning of technological innovations in the educational system.
References
Juszczyk Stanisław, Rola Internetu w globalizowaniu i upowszechnianiu edukacji, [w:] Dydaktyka informatyki. Problemy metodyki, Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, Rzeszów 2004, s. 125-141.
Kamińska Beata, Olszta Katarzyna, Współczesne środki dydaktyczne i ich zastosowanie w działalności dydaktyczno-muzycznej szkolnictwa ogólnokształcącego, „Muzyka. Historia. Teoria. Edukacja” 2016, nr 6, s. 11-33.
Lipska Ewa, Przychodzińska-Kaciczak Maria, Muzyka w nauczaniu początkowym, WSiP, Warszawa 1991.
Parkita Ewa, Nauczyciel muzyki w nowej rzeczywistości medialnej, [w:] Ryszard J. Piotrowski, Paweł A. trzos, Wspieranie potencjału dydaktycznego nauczycieli muzyki. Edukacja – Wiedza – Wykonawstwo – Praktyka, Wydawnictwo Państwowa Szkoła zawodowa w Koninie, Konin 2012, s. 115-132.
Parkita Ewa, Technologie informacyjno-komunikacyjne w edukacji muzycznej XXI, „Muzyka. Historia. Teoria. Edukacja” 2016, nr 6, s. 34-45.
Rosiński Adam, Komputer jako multimedialne narzędzie w pracy dydaktycznej nauczycieli muzyki w szkolnictwie ogólnym i muzycznym I stopnia, „Muzyka. Historia. Teoria. Edukacja” 2015, nr 5, s. 84-113.
Szubertowska Elżbieta, Wczoraj i dziś edukacji muzycznej w kontekście jej funkcji wychowawczych, „Muzyka. Historia. Teoria. Edukacja” 2012, nr 2, s. 114-132.