Nowoczesne technologie w edukacji muzycznej jako narzędzie wspierające proces nauczania-uczenia się
DOI:
https://doi.org/10.34767/MHTE.2019.01.10Abstrakt
Temat związany jest z zastosowaniem nowoczesnych technologii w edukacji muzycznej. W pierwszej części omówiono, czym są technologie informacyjno-komunikacyjne oraz w jakim zakresie stosowanie nowoczesnych technologii zostało uwzględnione w nowej podstawie programowej dla przedmiotu muzyka wprowadzonej wraz z rokiem szkolnym 2017/2018. W dalszej części przedstawiono program muzyczny i aplikacje wykorzystywane przez nauczyciela na lekcjach muzyki w Językowej Szkole Podstawowej i Językowym Gimnazjum PRyMUS w Gnieźnie. Część ostatnia zawiera podsumowanie rozważań na temat funkcjonowania nowinek technologicznych w przestrzeni edukacyjnej.
Bibliografia
Juszczyk Stanisław, Rola Internetu w globalizowaniu i upowszechnianiu edukacji, [w:] Dydaktyka informatyki. Problemy metodyki, Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, Rzeszów 2004, s. 125-141.
Kamińska Beata, Olszta Katarzyna, Współczesne środki dydaktyczne i ich zastosowanie w działalności dydaktyczno-muzycznej szkolnictwa ogólnokształcącego, „Muzyka. Historia. Teoria. Edukacja” 2016, nr 6, s. 11-33.
Lipska Ewa, Przychodzińska-Kaciczak Maria, Muzyka w nauczaniu początkowym, WSiP, Warszawa 1991.
Parkita Ewa, Nauczyciel muzyki w nowej rzeczywistości medialnej, [w:] Ryszard J. Piotrowski, Paweł A. trzos, Wspieranie potencjału dydaktycznego nauczycieli muzyki. Edukacja – Wiedza – Wykonawstwo – Praktyka, Wydawnictwo Państwowa Szkoła zawodowa w Koninie, Konin 2012, s. 115-132.
Parkita Ewa, Technologie informacyjno-komunikacyjne w edukacji muzycznej XXI, „Muzyka. Historia. Teoria. Edukacja” 2016, nr 6, s. 34-45.
Rosiński Adam, Komputer jako multimedialne narzędzie w pracy dydaktycznej nauczycieli muzyki w szkolnictwie ogólnym i muzycznym I stopnia, „Muzyka. Historia. Teoria. Edukacja” 2015, nr 5, s. 84-113.
Szubertowska Elżbieta, Wczoraj i dziś edukacji muzycznej w kontekście jej funkcji wychowawczych, „Muzyka. Historia. Teoria. Edukacja” 2012, nr 2, s. 114-132.