Subiektywna recenzja filmów fabularnych o szkole
DOI:
https://doi.org/10.34767/PP.2020.02.25Słowa kluczowe:
pedagogika miejsca, szkoła, film, uczniowie, nauczycieleAbstrakt
Prezentuję recenzje kilku filmów fabularnych, w których akcja rozgrywa się na terenie szkoły lub w związku ze szkołą. Bohaterami są uczniowie oraz nauczyciele, a ich życie koncentruje się wokół tej instytucji. Analiza filmów jest potrzebna ze względu na fakt, że są one elementem popkultury, wywierają tym samym wpływ na widzów. Moją intencją jest wskazanie kilku pozycji, które uważam za wartościowe.
Bibliografia
Bell P.A., Green T.C., Fisher J.D., Baum A. (2004). Psychologia środowiskowa. Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne.
Konieczna E. (2011). Filmowy obraz szkoły. Krakow–Katowice: Oficyna Wydawnicza IMPULS.
Mendel M. (red.) (2006). Pedagogika miejsca. Wrocław: Wydawnictwo Naukowe DSW.
Troy W. (2008). It Happened One Night. Zaczerpnięte 4 listopada 2019. Strona internetowa
Pobrania
Opublikowane
Numer
Dział
Licencja

Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe.