Subiektywna recenzja filmów fabularnych o szkole

Autor

  • Aleksander Cywiński Uniwersytet Szczeciński

DOI:

https://doi.org/10.34767/PP.2020.02.25

Słowa kluczowe:

pedagogika miejsca, szkoła, film, uczniowie, nauczyciele

Abstrakt

Prezentuję recenzje kilku filmów fabularnych, w których akcja rozgrywa się na terenie szkoły lub w związku ze szkołą. Bohaterami są uczniowie oraz nauczyciele, a ich życie koncentruje się wokół tej instytucji. Analiza filmów jest potrzebna ze względu na fakt, że są one elementem popkultury, wywierają tym samym wpływ na widzów. Moją intencją jest wskazanie kilku pozycji, które uważam za wartościowe.

Bibliografia

Bell P.A., Green T.C., Fisher J.D., Baum A. (2004). Psychologia środowiskowa. Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne.

Konieczna E. (2011). Filmowy obraz szkoły. Krakow–Katowice: Oficyna Wydawnicza IMPULS.

Mendel M. (red.) (2006). Pedagogika miejsca. Wrocław: Wydawnictwo Naukowe DSW.

Troy W. (2008). It Happened One Night. Zaczerpnięte 4 listopada 2019. Strona internetowa

Pobrania

Opublikowane

2021-01-25

Numer

Dział

Dyskusje i polemiki

Jak cytować

Subiektywna recenzja filmów fabularnych o szkole. (2021). Przegląd Pedagogiczny, 2, 370–376. https://doi.org/10.34767/PP.2020.02.25