Programowanie flame fraktali oraz flame animacji w systemach Apophysis oraz Flam3

Autor

  • Iwona Filipowicz Uniwersytet Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy

DOI:

https://doi.org/10.34767/SIMIS.2013.13.03

Słowa kluczowe:

Flame fraktal, iterowany układ funkcji, grafika i animacja fraktalna

Abstrakt

W pracy przedstawimy metody tworzenia fraktali typu flame w programie Apophysis oraz programowania fraktalnej animacji, bazującej na technice keyframingu, w systemie Flam3. Flame fraktal jest atraktorem iterowanego układu funkcji i powstaje w wyniku realizacji probabilistycznego algorytmu IFS. W pracy prezentujemy oryginalne przykłady flame-fraktalnych obiektów, które z jednej strony obrazują złożoność matematycznych struktur, a z drugiej strony charakteryzują się wysokim samopodobieństwem oraz symetrią i mogą stanowić niepowtarzalny motyw na tkaninach, tworzywach i innych materiałach.

Bibliografia

Draves S.: Reckase E.: The Fractal Flame Algorithm,2001, 2008, http://en.wikipedia.org/wiki/Fractal_flame

Kudrewicz J.: Fraktale i chaos, Wydawnictwa Naukowo-Techniczne, Warszawa 2007.

Peitgen H.O., Jürgens H., Saupe D.: Granice Chaosu. Fraktale, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2002.

Pobrania

Opublikowane

2013-12-01

Jak cytować

Programowanie flame fraktali oraz flame animacji w systemach Apophysis oraz Flam3. (2013). Studia I Materiały Informatyki Stosowanej, 5(13), 26-32. https://doi.org/10.34767/SIMIS.2013.13.03