Programowanie flame fraktali oraz flame animacji w systemach Apophysis oraz Flam3
DOI:
https://doi.org/10.34767/SIMIS.2013.13.03Słowa kluczowe:
Flame fraktal, iterowany układ funkcji, grafika i animacja fraktalnaAbstrakt
W pracy przedstawimy metody tworzenia fraktali typu flame w programie Apophysis oraz programowania fraktalnej animacji, bazującej na technice keyframingu, w systemie Flam3. Flame fraktal jest atraktorem iterowanego układu funkcji i powstaje w wyniku realizacji probabilistycznego algorytmu IFS. W pracy prezentujemy oryginalne przykłady flame-fraktalnych obiektów, które z jednej strony obrazują złożoność matematycznych struktur, a z drugiej strony charakteryzują się wysokim samopodobieństwem oraz symetrią i mogą stanowić niepowtarzalny motyw na tkaninach, tworzywach i innych materiałach.
Bibliografia
Draves S.: Reckase E.: The Fractal Flame Algorithm,2001, 2008, http://en.wikipedia.org/wiki/Fractal_flame
Kudrewicz J.: Fraktale i chaos, Wydawnictwa Naukowo-Techniczne, Warszawa 2007.
Peitgen H.O., Jürgens H., Saupe D.: Granice Chaosu. Fraktale, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2002.