Koncepcja bazy danych jako podstawowej części programu generującego oceny opisowe w nauczaniu wczesnoszkolnym

Autor

  • Arleta Trzeciakowska Uniwersytet Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy

DOI:

https://doi.org/10.34767/SIMIS.2010.03.03

Słowa kluczowe:

Komputerowe przetwarzanie tekstów, NLP, generowanie tekstów w języku naturalnym, ocena opisowa

Abstrakt

Szeroki dostęp do Internetu, istnienie ogromnej ilości tekstów w wersji elektronicznej powoduje konieczność rozwoju nauki określanej jako inżynieria lingwistyczna. Zajmuje się ona szeroko pojętym przetwarzaniem danych lingwistycznych. Jednym z aspektów przetwarzania tego rodzaju danych jest generowanie tekstów w języku naturalnym. Ponieważ przeważająca ilość powstających tekstów dostępna jest w wersji elektronicznej, istnieje bardzo duże zapotrzebowanie na programy przetwarzające je. Głównym celem powstania tego artykułu jest przedstawienie koncepcji relacyjnej bazy danych będącej podstawą eksperymentalnego programu automatycznie generującego oceny opisowe w nauczaniu wczesnoszkolnym.

Bibliografia

Mykowiecka A., “Inżynieria lingwistyczna, Komputerowe przetwarzanie tekstów w języku naturalnym”, Wydawnictwo PJWSTK, Warszawa 2007

Bolc L., Cichy M., Różańska L., „Przetwarzanie języka naturalnego”, Wydawnictwa Naukowo-Techniczne, Warszawa 1982

Rojek-Mikołajczak I., “Bazy danych, kurs podstawowy dla inżynierów informatyków”, Wydawnictwo Akademii Bydgoskiej im. Kazimierza Wielkiego, Bydgoszcz 2004

Jakubowski A., “Podstawy SQL, ćwiczenia praktyczne”, Helion 2001

Pobrania

Opublikowane

2010-12-01

Jak cytować

Koncepcja bazy danych jako podstawowej części programu generującego oceny opisowe w nauczaniu wczesnoszkolnym. (2010). Studia I Materiały Informatyki Stosowanej, 2(3), 31-38. https://doi.org/10.34767/SIMIS.2010.03.03