Aplikacja wspomagająca prowadzenie sesji gier fabularnych (RPG)

Autor

  • Bartosz Budka Uniwersytet Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy
  • Katarzyna Kazimierska-Drobny Uniwersytet Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy
  • Piotr Prokopowicz Uniwersytet Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy

DOI:

https://doi.org/10.34767/SIMIS.2025.01.02

Słowa kluczowe:

aplikacja webowa, RPG, Wiedźmin: Year Zero, Kult: Boskość Utracona, kreator postaci, system rzutów kośćmi, mechanika gier RPG, rozwój aplikacji

Abstrakt

W pracy omówiono projekt i implementację aplikacji webowej wspierającej sesje gier fabularnych (RPG), koncentrując się na zgodności z systemami „Wiedźmin: Year Zero” i „Kult: Boskość Utracona”. Opracowane narzędzie umożliwia użytkownikom tworzenie i zarządzanie postaciami, przeprowadzanie automatycznych rzutów kośćmi oraz organizację sesji RPG, oferując intuicyjny interfejs i szeroką funkcjonalność. System, stworzony przy użyciu mikroframeworku Flask, relacyjnej bazy danych SQLAlchemy oraz technologii frontendowych, został przetestowany w praktyce, co potwierdziło jego skuteczność i użyteczność. Wyniki testów wskazują na potencjał aplikacji do dalszego rozwoju, w tym na integrację z dodatkowymi systemami RPG oraz platformami zdalnej komunikacji, takimi jak Zoom czy Discord.

Pobrania

Opublikowane

2025-06-17

Jak cytować

Aplikacja wspomagająca prowadzenie sesji gier fabularnych (RPG). (2025). Studia I Materiały Informatyki Stosowanej, 17(1), 14-18. https://doi.org/10.34767/SIMIS.2025.01.02