UKW Halloween: gra komputerowa 3D oparta na Unity

Autor

  • Maksym Beliavskyi Uniwersytet Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy
  • Daniil Skrendo Uniwersytet Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy
  • Ekaterina Smirnova Uniwersytet Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy
  • Michał Pakuła Uniwersytet Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy

DOI:

https://doi.org/10.34767/SIMIS.2025.02.05

Słowa kluczowe:

Unity, horror, modelowanie 3D, mechanika gier, Copernicanum

Abstrakt

Artykuł omawia projekt i implementację gry komputerowej 3D „UKW Halloween” opartej na silniku Unity, która powstała jako praca inżynierska[51]. Opracowana gra, z gatunku horror przenosi gracza do jednego z budynków Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy - Copernicanum, którego bryła oraz rozkład wewnętrznych pomieszczeń został odwzorowany na podstawie rzeczywistych danych architektonicznych. W pracy omówiono założenia projektowe, zastosowane technologie informatyczne, mechaniki gry oraz proces testowania. Wyniki przeprowadzonych testów potwierdzają skuteczność zastosowanego narzędzia (środowiska programistycznego Unity) do opracowywania gier komputerowych oraz pokazują możliwości dalszego rozwoju projektu.

Pobrania

Opublikowane

2025-06-24

Jak cytować

UKW Halloween: gra komputerowa 3D oparta na Unity. (2025). Studia I Materiały Informatyki Stosowanej, 17(2), 27-32. https://doi.org/10.34767/SIMIS.2025.02.05