Edukacja dla przedsiębiorczości

Autor

  • Stephen Hicks Rockford University Rockford, Illinois, USA

DOI:

https://doi.org/10.34767/PP.2015.01.29

Słowa kluczowe:

edukacja, etyka, przedsiębiorczość, program nauczania, wychowanie w rodzinie

Abstrakt

Jak najlepiej możemy pomóc młodym ludziom w nabraniu postawy przedsiębiorczości – przygotować ich czy to do zainicjowania własnego biznesu, czy to do bycia przedsiębiorczymi w ramach istniejących firm, czy też do przeżywania własnego życia w sposób twórczy?

Bibliografia

Brin S., Page L. (2004). Google Founders Talk Montessori.

Gregersen H. (2011). The Innovator’s DNA. Harvard Business Review Press.

Hicks S. (2009). What Business Ethics Can Learn from Entrepreneurship. Journal of Private Enterprise, 24(2), 49-57.

Kirzner I. (1973). Competition and Entrepreneurship. Chicago: University of Chicago Press.

Kling A., Schulz N. (2011). Invisible Wealth: The Hidden Story of How Markets Work. Encounter Books.

Lillard A. (2007). Montessori: The Science behind the Genius. Oxford University Press.

Marty E. (2011). Entrepreneurshipin Argentina. Kaizen

Mariotti S. (2009). Entrepreneurship and Education. Kaizen

Rathunde K., Csikszentmihalyi M. (2005). Middle School Students’ Motivation and Quality of Experience: A Comparison of Montessori and Traditional School Environments. American Journal of Education, 111 (May), 341-371.

Rogers S. (2002). The Entrepreneur’s Guide to Finance and Business. McGraw Hill.

Schumpeter J. (1950). Capitalism, Socialism and Democracy. 3rd ed. New York: Harper & Brothers. (See especially Chapter VII).

Seligman M.E.P. (2012). Flourish: A Visionary New Understanding of Happiness and Well-being. Atria Books.

Pobrania

Opublikowane

2016-06-26

Jak cytować

Edukacja dla przedsiębiorczości. (2016). Przegląd Pedagogiczny, 1, 357-366. https://doi.org/10.34767/PP.2015.01.29