The scoring system In the Youth Fostering Center for Boys In Cracow – pedagogical implications and examples of good practise

Authors

  • Grzegorz Rzeźnik Młodzieżowy Ośrodek Wychowawczy dla Chłopców w Krakowie
  • Joanna Ignatowicz-Nikiel Młodzieżowy Ośrodek Wychowawczy dla Chłopców w Krakowie

DOI:

https://doi.org/10.34767/PP.2020.01.20

Keywords:

pedagogy of resocialization, adolescents, fostering center, social maladjustment, scoring system, behavioral disorders

Abstract

The article presents the scoring system which is applied in the Youth Fostering Center for Boys In Cracow. The issue is crucial as neither Polish nor foreing literature has any implications as for as work with youth with social maladjustment is concerned. Thus, the article should be beginning for discussion for the workers of youth centres as well as for further empirical researches. 

References

Czapów Cz. (1978). Wychowanie resocjalizujące. Elementy metodyki i diagnostyki. Warszawa: Państwowe Wydawnictwo Naukowe.

Konopczyński M. (2008). Metody twórczej resocjalizacji. Teoria i praktyka wycho­wawcza. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.

Konopnicki J. (1971). Niedostosowanie społeczne. Warszawa: Państwowe Wydaw­nictwo Naukowe.

Paszkiewicz A. (2012). Problemy uczniów niedostosowanych społecznie. Analiza historii życia pensjonariuszy Młodzieżowego Ośrodka Wychowawczego. War­szawa: Wydawnictwo Difin SA.

Pospiszyl K (1990). Resocjalizacja nieletnich. Doświadczenie i koncepcje. Warsza­wa: Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne.

Pospiszyl K. (1998). Resocjalizacja. Teoretyczne podstawy oraz przykłady progra­mów oddziaływań. Warszawa: Wydawnictwo Akademickie „Żak”.

Pytka L. (2001). Pedagogika resocjalizacyjna. Wybrane zagadnienia teoretyczne, diagnostyczne i metodyczne. Warszawa: Wydawnictwo Akademii Pedagogiki Specjalnej.

Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 12 maja 2011 roku w spra­wie rodzajów i szczegółowych zasad działania placówek publicznych, wa­runków pobytu dzieci i młodzieży w tych placówkach oraz wysokości i zasad odpłatności wnoszonej przez rodziców za pobyt ich dzieci w tych placów­kach (Dz.U. 2011 nr 109 poz. 631).

Strykowska J. (2005). Niedostosowanie społeczne dzieci w wieku szkolnym. Proble­my, diagnoza, profilaktyka. Gniezno: Gnieźnieńska Wyższa Szkoła Humani­styczno-Menedżerska MILENIUM.

Wysocka E. (2008). Diagnoza w resocjalizacji. Obszary problemowe i modele roz­wiązań w ujęciu psychopedagogicznym. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.

Urban B., Stanik J.M. (2008). Resocjalizacja. Tom 1. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.

Ustawa z dnia 26 października 1982 roku o postępowaniu w sprawach nieletnich (Dz.U. 1982 nr 35 poz. 228).

Downloads

Published

2020-11-04

How to Cite

The scoring system In the Youth Fostering Center for Boys In Cracow – pedagogical implications and examples of good practise. (2020). Pedagogical Review, 1, 335–350. https://doi.org/10.34767/PP.2020.01.20