Youth discourse on online forums
DOI:
https://doi.org/10.34767/PP.2020.01.22Keywords:
pedagogy, e-youth, youth forum, social media, teenagers, slang, teenzoneAbstract
Currently, the Internet belongs to the most popular medium, which largely facilitates all its users to communicate efficiently with each other. Young people often use well-known social networking sites and internet forums, and their existence helps them solve adolescence problems. The language of the young generation is a new and so far little-known phenomenon, especially rarely well understood by older people, so it’s worth learning more about it. The purpose of this article is to attempt to understand and explain slang expressions permanently functioning in the lexical resource of adolescents.
References
Adler R., Proctor R., Rosenfeld L. (2018). Relacje interpersonalne. Proces porozumiewania się. Przeł. G. Skoczylas. Poznań: Dom Wydawniczy REBIS.
Baniecka E. (2008). Gwara młodzieżowa jako odmiana współczesnej polszczyzny – próba charakterystyki. Zaczerpnięte 5 grudnia 2019. Strona internetowa
Drabik L., Sobol E. (2007). Słownik języka polskiego. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
Dubisz S. (red.) (2003). Uniwersalny słownik języka polskiego. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
Dunaj B. (2015). Słownik języka polskiego. Poznań: Wydawnictwo IBIS.
Kasperczak M., Zgółkowska H. (red.) (2004). Nowy słownik gwary uczniowskiej. Wrocław: Wydawnictwo Europa.
Korzeniewska I. (2010). Potoczne zachowania językowe młodzieży. Zaczerpnięte 5 grudnia 2019. Strona internetowa
Kulesza B. (2010). Najnowsze anglicyzmy w języku prasy młodzieżowej. Anglicyzmy we współczesnym języku polskim – zarys problemu. Zaczerpnięte 5 grudnia 2019. Strona internetowa
Mańczak-Wohlfeld E. (2010). Słownik zapożyczeń angielskich w polszczyźnie. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
Markowski A. (2005). Kultura języka polskiego. Teoria. Zagadnienia leksykalne. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
Zdunkiewicz-Jedynak D. (2008). Wykłady ze stylistyki. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
Downloads
Published
Issue
Section
License

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NoDerivatives 4.0 International License.