Pedagogies of ordinary scouting and scouts’ in the light of records of ordinary associations. Research report
DOI:
https://doi.org/10.34767/PP.2019.01.10Keywords:
pedagogy, educational ideology, scouting, pedagogy, ordinary associationAbstract
The Scout and Scout Movement permanently inscribed in the activities of associations in Poland. Since 2016,
the registration system of ordinary associations, including scouting and scouting associations, has been
unified, as well as the rules for making information available in the Public Information Bulletin. The aim of these analyzes is to present elements of scout pedagogy, scouting ordinary associations, which – as assumed – go beyond the mainstream of goals formulated by the largest scouting and scouting organizations in Poland. The report specifies the number of ordinary associations in Poland, including scouting, scouting and auxiliary for them. Their pedagogies were also analyzed in the light of the content placed in the records of ordinary associations in Poland in 2016-2019. The research covered the contents of the register of ordinary associations from 380 poviats and cities with poviat rights in Poland.
References
Biuletyny Informacji Publicznej 380 powiatów i powiatów na prawach powiatu w Polsce. Zaczerpnięte 20.05.2016-18.04.2019.
Gutek G.L. (2007). Filozofia dla pedagogów. Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne.
Hejbudzki M. (2015). Zagadnienie podmiotowości prawnej stowarzyszeń zwykłych. Studia Prawnoustrojowe, 28, 5-20.
Hejnicka-Bezwińska T. (2008). Pedagogika ogólna. Warszawa: Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne. Mapa Polski. Zaczerpnięte 5 kwietnia 2019.
Rubacha K. (2004). Budowanie teorii pedagogicznych. W: Z. Kwieciński, B. Śliwerski (red.), Pedagogika, część 1. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
Rubacha K. (2008). Metodologia badań nad edukacją. Warszawa: Wydawnictwo Akademickie i Profesjonalne.
Śliwerski B. (2016). Harcerstwo źródłem pedagogicznej pasji. Kraków: Oficyna Wydawnicza Impuls.