Coaching – the possibility of using in education

Authors

  • Łukasz Brzeziński Kazimierz Wielki University in Bydgoszcz

DOI:

https://doi.org/10.34767/PP.2014.02.16

Keywords:

pedagogy of labour, education, coaching, development, knowledge

Abstract

This article contains description how coaching methods can be used by teachers working on a daily basis with students. The aim of this article is to clarify the details of these methods and how they can be applied in education area. Moreover there are also included main rules and model on basis of coaching sessions with students can be performed. The content included in this publication is only a background of the coaching theory and introduction for further studies hence cannot be treated as a completed source of knowledge.

References

Berg M. E., Karlsen J. T. (2007). Mental models in project management coaching. Engineering Management Journal, nr 19 (3).

Brzeziński A. (2013). Coaching uczenia się, czyli pomysł na zaangażowanych uczniów. Dyrektor Szkoły, 9.

Brzeziński Ł. (2012). Coaching – receptą na wsparcie w biznesie i rozwój pracowniczy. Przegląd Naukowo-Metodyczny. Edukacja dla bezpieczeństwa, rok V, 3 (16).

Brzeziński Ł. (2011). Coaching rodzicielski – sposób na bezpieczne dzieciństwo. Przegląd Naukowo-Metodyczny. Edukacja dla bezpieczeństwa, rok IV, 3 (12).

Chung Y. B., Gfroerer M. C. A. (2003). Career coaching: practice, training, professional, and ethical issues. The Career Development Quarterly, 52 (2).

Dilts R. (2006). Od Przewodnika do Inspiratora. Warszawa: Wydawnictwo PINLP.

Król H. (2007). Proces szkolenia pracowników. W: A. Ludwiczyński (red.), Zarządzanie zasobami ludzkimi. Warszawa: PWE.

Łychmus P. (2010).Coaching oparty na wiedzy. Warszawa: Wydawnictwo C. H. Beck.

Parsloe E. (1998). Coaching i mentoring. Warszawa: Petit.

Peltier B. (2005). Psychologia coachingu kadry menedżerskiej, Teoria i zastosowanie. Poznań: Dom Wydawniczy REBIS.

Rak S., Idzikowski W. (2008). Coaching wiedzy. W: K. Piechuda, M. Sobińska, Scenariusze, dialogi i procesy zarządzania wiedzą. Warszawa: Difin.

Stankiewicz J., Łychmus P. (2009). Coaching wiedzy jako metoda wspomagająca rozwijanie kompetencji i postaw pracowników organizacji opartych na wiedzy. Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Bankowej, 12.

Stańczyk-Hugiert E. (2007). Strategiczny kontekst zarządzania wiedzą. Wrocław: Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej im. Oscara Langego.

Thorpe S., Clifford J. (2004). Podręcznik coachingu. Poznań: Rebis.

Downloads

Published

2015-12-21

Issue

Section

Studies and dissertations

How to Cite

Coaching – the possibility of using in education. (2015). Pedagogical Review, 2, 166-175. https://doi.org/10.34767/PP.2014.02.16