Proces boloński w polityce szkolnictwa wyższego
DOI:
https://doi.org/10.34767/SIIP.2021.01.06Słowa kluczowe:
harmonizowanie, europejski obszar szkolnictwa wyższego, proces boloński, gospodarka oparta na wiedzy, wykształcenie wyższeAbstrakt
W artykule scharakteryzowano proces boloński, jego genezę oraz harmonizowanie środowiska akademickiego z perspektywy europejskiej, stanowiące całokształt działań podjętych przez kraje sygnatariuszy deklaracji. Ponadto wskazuje możliwe szanse rozwoju oraz pojawiające się zagrożenia dla urzeczywistnienia strategicznych celów. Artykuł pozwala zrozumieć konieczność występowania wielu rozwiązań w obecnym modelu kształcenia wyższego oraz systemu, wskazuje zasadność idei uczenia się przez całe życie, umożliwiającej skuteczne zmierzenie się z wyzwaniami konkurencyjności, zmiennymi technologiami, zapewniając społeczeństwu równość szans oraz zwiększając jakość i poziom ich życia.
Pobrania
Opublikowane
Numer
Dział
Licencja
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Użycie niekomercyjne – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe.