Digital crowd – characteristics of the phenomenon
DOI:
https://doi.org/10.34767/SIIP.2018.17.12Keywords:
Crowd, Internet, democracy, equality, mediaAbstract
The purpose of this article is to describe the phenomenon of the digital crowd, which is a phenomenon specifi c to the functioning
of political debate on the Internet (with particular emphasis on social media). Referring to the concept of Le Bon and Girard, it presents the behavior of the digital crowd and its importance for the development of public debate in the area of mass communication such as the Internet.
References
Dudek Z., Kozioł ofi arny jako personifi kacja kompleksu Cienia, „Albo Albo. Problemy Psychologii i Kultury” 2001, nr 4.
Dymek J., Najnowsi barbarzyńcy, Dwutygodnik (online), www.dwutygodnik.com.
Napiórkowski M., Człowiek-marka powstaje, [w:] Plaga celebrytów, red. W. Pessel, S. Zagórski, Łomża 2013.
Eco U., Wymyślanie wrogów, Poznań 2012.
Girard R., Kozioł ofiarny, Łódź 1987.
Kubiński G., Narodziny podmiotu wirtualnego. Narracja. Dyskurs. Deixis, Kraków 2008.
Le Bon G., Psychologia tłumu, Lwów 1930.
Słomski D., Zaskakująco dobre wyniki Facebooka. Rośnie liczba użytkowników, Money.pl,
Tuan Y.-F., Przestrzeń i miejsce, Warszawa 1987.