Przejdź do sekcji głównej
Przejdź do głównego menu
Przejdź do stopki
Open Menu
Przegląd Pedagogiczny
O czasopiśmie
O czasopiśmie
Zespół redakcyjny
Polityka Otwartego Dostępu
Bazy indeksacyjne
Kontakt
Dla autorów
Informacje dla autorów
Zasady recenzowania
Polityka prywatności
Zgłaszanie tekstów
Archiwum
Aktualny numer
Szukaj
Zarejestruj
Zaloguj
Strona domowa
/
Archiwum
/
Nr 1 (2021): Przegląd Pedagogiczny
Nr 1 (2021): Przegląd Pedagogiczny
Opublikowane:
2021-12-09
Studia i rozprawy
Kolonizacje. Pedagogika krytyczna w okresie transformacji ustrojowej w Polsce (część pierwsza)
Rafał Włodarczyk
9-41
PDF
Kształtowanie moralności w warunkach szkolnych – Herbart i poza nim
Dariusz Stępkowski
42–58
PDF
Rodzicielstwo i rodzina w kontekście współczesnych zagrożeń
Urszula Ostrowska
59-72
PDF
Media – wartości – rodzina. Możliwości pedagogicznego wsparcia
Monika Lewicka
73-90
PDF
Z badań
Mieszko III Stary i jego życie rodzinne
Krzysztof Ratajczak
93-109
PDF
Działalność lekarek i pedagożek w Królestwie Polskim na początku XX wieku na rzecz popularyzacji wiedzy o nowoczesnym macierzyństwie
Aneta Bołdyrew
110-124
PDF
Problematyka wychowania domowego na łamach czasopisma "Dziecko" (1913–1915)
Monika Nawrot-Borowska
125–160
PDF
„Ja i moi synowie” – refleksje Antoniny z Chłapowskich Górskiej (1870–1959) o samotnym wychowaniu dzieci
Marek Sass
161–178
PDF
Inicjatywy Rodziny Kolejowej w zakresie opieki nad dziećmi w wieku przedszkolnym w II Rzeczypospolitej
Agnieszka Suplicka
179–192
PDF
Ciąża i poród w opiniach młodych kobiet
Ewelina Kamasz, Natalia Pilarska, Agata Włodarczyk
193–205
PDF
Czy samotne matki mogą mieć czas wolny? Czy chcą go mieć?
Anna Róg
206–217
PDF (Angielski)
Punkty zwrotne na kontinuum od uzależnienia od alkoholu do zmiany życia w doświadczeniach matek uzależnionych od alkoholu
Ewa Włodarczyk
218–239
PDF
Preferencje studentów pedagogiki wczesnoszkolnej w zakresie podejmowania działań muzycznych
Ewa A. Zwolińska
240–260
PDF
Rodzicielskie konceptualizacje uczestnictwa w kulturze muzycznej na przykładzie rodziców uczniów szkół muzycznych I stopnia w Polsce. Rekonstrukcja fenomenograficzna
Damian Labiak
261–276
PDF
Codzienność dziecka parentyfikowanego – rekonstrukcje narracyjne
Barbara Chojnacka
277–297
PDF
Zastosowanie Snoezelen (Sala Doświadczania Świata) w profilaktyce i terapii zaburzeń psychicznych i zaburzeń zachowania
Kinga Dziewiątkowska-Kozłowska
298–309
PDF (Angielski)
Wychowywanie dziecka: perspektywa matek dzieci z zaburzeniamize spektrum autyzmu
Dorota Otapowicz
310-328
PDF (Angielski)
Dyskusje i polemiki
Czy pedagogika rzeczy jest do rzeczy? Glosa do książki Maksymiliana Chutorańskiego o nie(tylko) ludzkich wymiarach edukacji
Bogusław Śliwerski
331-343
PDF
Do rzeczy! W odpowiedzi na glosę Bogusława Śliwerskiego i inne uwagi przyjaciół
Maksymilian Chutorański
344–355
PDF
Granice etycznej odpowiedzialności uczonych za wypowiadane sądy
Przemysław Chmielecki
356–371
PDF
Recenzje
Aleksandra Tłuściak-Deliowska, Monika Czyżewska (2020). Tu chodzi o wspieranie mojego ucznia... czyli studium teoretyczno-empiryczne o ocenianiu kształtującym i klimacie szkoły. Warszawa: Wydawnictwo Akademii Pedagogiki Specjalnej, ss. 355
Dernowska
375–380
PDF
Zbyszko Melosik (2020). Samochód. Tożsamość, wolność i przestrzeń. Poznań: Wydawnictwo UAM, ss. 193.
Bogusław Śliwerski
381-384
PDF
Język / Language
English
Polski