Being a „Good” Student. Graded Assessment of Pupils’ Conduct

Authors

  • Sylwia Jaskulska Adam Mickiewicz University

DOI:

https://doi.org/10.34767/PP.2020.02.23

Keywords:

school pedagogy, graded assessment of pupils’ conduct, school Policy, self-evaluation

Abstract

The text is a reflection on the school as an institution assessing the student, also his/her behavior. The rules of assessing, often full of absurdities, reveal the weakness of the tool, which is graded assessment of pupils’ conduct. The question posed in the text: what conditions would have to be met for this assessment to really serve the student’s development? finds the answer in the self-evaluation program of school change cited as an example of a worthwhile solution.

References

Dudzikowa M., Jaskulska S., Wawrzyniak-Beszterda R. i in. (2011). Kapitał społeczny w szkołach rożnego szczebla. Diagnoza i uwarunkowania. Krakow: Oficyna Wydawnicza IMPULS.

Jaskulska S. (2009). Ocena zachowania w doświadczeniach gimnazjalistów. Poznań: Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.

Jaskulska S. (2005). Ocenianie zachowania uczniów na stopień. Szkolna obsesja porządku w świetle matematycznej teorii chaosu. Podstawy Edukacji, 8, 187–197.

Jaskulska S. (2015). Do tablicy! Ocenianie szkolne jako komunikacja nauczyciela z uczniem. W: H. Kwiatkowska (red.), Uczłowieczyć komunikację. Nauczyciel wobec ucznia w przestrzeni szkolnej (s. 428–439). Krakow: Oficyna Wydawnicza IMPULS.

MacBeath J., Schratz M., Meuret D., Jakobsen L. (2003). Czy nasza szkoła jest dobra?. Warszawa: Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne.

Wawrzyniak-Beszterda R. (2019). Kapitał społeczny szkoły. Z doświadczeń biograficznych nauczycieli. Studium przypadków. Poznań: Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.

Downloads

Published

2021-01-25

Issue

Section

Dyskusje i polemiki

How to Cite

Being a „Good” Student. Graded Assessment of Pupils’ Conduct. (2021). Pedagogical Review, 2, 351–357. https://doi.org/10.34767/PP.2020.02.23