Being a „Good” Student. Graded Assessment of Pupils’ Conduct
DOI:
https://doi.org/10.34767/PP.2020.02.23Keywords:
school pedagogy, graded assessment of pupils’ conduct, school Policy, self-evaluationAbstract
The text is a reflection on the school as an institution assessing the student, also his/her behavior. The rules of assessing, often full of absurdities, reveal the weakness of the tool, which is graded assessment of pupils’ conduct. The question posed in the text: what conditions would have to be met for this assessment to really serve the student’s development? finds the answer in the self-evaluation program of school change cited as an example of a worthwhile solution.
References
Dudzikowa M., Jaskulska S., Wawrzyniak-Beszterda R. i in. (2011). Kapitał społeczny w szkołach rożnego szczebla. Diagnoza i uwarunkowania. Krakow: Oficyna Wydawnicza IMPULS.
Jaskulska S. (2009). Ocena zachowania w doświadczeniach gimnazjalistów. Poznań: Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.
Jaskulska S. (2005). Ocenianie zachowania uczniów na stopień. Szkolna obsesja porządku w świetle matematycznej teorii chaosu. Podstawy Edukacji, 8, 187–197.
Jaskulska S. (2015). Do tablicy! Ocenianie szkolne jako komunikacja nauczyciela z uczniem. W: H. Kwiatkowska (red.), Uczłowieczyć komunikację. Nauczyciel wobec ucznia w przestrzeni szkolnej (s. 428–439). Krakow: Oficyna Wydawnicza IMPULS.
MacBeath J., Schratz M., Meuret D., Jakobsen L. (2003). Czy nasza szkoła jest dobra?. Warszawa: Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne.
Wawrzyniak-Beszterda R. (2019). Kapitał społeczny szkoły. Z doświadczeń biograficznych nauczycieli. Studium przypadków. Poznań: Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.
Downloads
Published
Issue
Section
License

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NoDerivatives 4.0 International License.