Let's not talk about it. On sexual education in Poland
DOI:
https://doi.org/10.34767/PP.2013.02.09Keywords:
education, discrimination, exclusion, sexual education, sexual minoritiesAbstract
The subject of considerations in this article is sexual education and related controversy. The author looks at the differences between the recommendations for teachers educating children and young people in the field of human sexuality developed by World health Organization and the ways the subject “family life education” is being conducted in Polish schools. Using the division into three types of sexual education, the author explains the benefits of a holistic approach (type C), which advocates both an early starting age of educating in this
field and providing children and young people with an unbiased, impartial information about all aspects of
human sexuality consistent with current scientific knowledge.
References
Interaktywny Instytut Badań Rynkowych. (2010). Wychowanie do życia w rodzinie – przedmioty i podręczniki. Badanie dla GazetaEdukacja.pl.
Ponton. (2009). Jak naprawdę wygląda edukacja seksualna w Polsce? Raport. Warszawa: Grupa Edukatorów Seksualnych „Ponton”.
Ponton. (2011). Skąd wiesz? Jak wygląda edukacja seksualna w polskich domach. Warszawa: Grupa Edukatorów Seksualnych „Ponton”.
Porozumienie na rzecz upowszechniania edukacji seksualnej dzieci i młodzieży w polskiej szkole SPUNK (2009). Założenia i cele edukacji seksualnej. Przewodnik. Łódź: SPUNK