Remote teaching during the COVID-19 pandemic in the assessment of teachers
DOI:
https://doi.org/10.34767/PP.2025.01.12Keywords:
pedagogy, COVID-19, teachers, disadvantages of distance teaching, advantages of distance teaching, remote teachingAbstract
An online survey was conducted among teachers in the Warsaw district of Ochota and in some provinces in Poland on their perceptions of the reality of schooling in a distance learning environment during the COVID-19 pandemic. The online survey was prepared and shared on the MS Forms platform. In the survey, teachers answered twenty-one questions. The article analyzes the responses to each question. Based on the results of this analysis, some weaknesses plaguing the teaching profession have been highlighted.
References
Całek G. (2022). Kalendarium edukacji zdalnej – co wynika z ministerialnych rozporządzeń. Youth in Central and Eastern Europe, 9(13), 75–83. https://doi.org/10.24917/ycee.9613
Duszyński J., Afelt A., Ochab-Marcinek A. i in. (2020). Zrozumieć COVID-19. Opracowanie zespołu ds. COVID-19 przy Prezesie Polskiej Akademii Nauk. Warszawa: Polska Akademia Nauk. Zaczerpnięte 10 czerwca 2025 roku. Strona internetowa https://www.uw.edu.pl/wp-content/uploads/2020/09/m26303923covid19-str-01-70-15-0920-calosc.pdf
Gdak R. (2020). Nauczycielka opowiada, jak wyglądają zdalne lekcje. „To festiwal problemów technicznych”. Spider’s Web. Zaczerpnięte 19 czerwca 2023 roku. Strona internetowa https://spidersweb.pl/2020/12/nauczyciel-opowiada-jak-wygladaja-zdalnelekcje.html
Gniazdowska E. (2021). Postrzeganie rzeczywistości szkolnej w warunkach zdalnego nauczania w czasie trwania pandemii COVID-19. Raport z badania przeprowadzonego wśród uczniów szkół z dzielnicy Ochota w Warszawie. Zenodo. https://doi.org/10.5281/zenodo.7257300
Gniazdowska E. (2022). Praca zdalna w czasie trwania pandemii COVID-19 w ocenie nauczycieli. Raport z badań ankietowych przeprowadzonych wśród nauczycieli na terenie warszawskiej dzielnicy Ochota oraz na obszarze niektórych województw w Polsce. Zenodo. https://doi.org/10.5281/zenodo.7299036.
Iłowiecka-Tańska I. i Dąbrowska A. (2020). Zawód nauczyciela w nowej rzeczywistości. Centrum Nauki Kopernik. Zaczerpnięte 19 czerwca 2023 roku. Strona internetowa https://www.kopernik.org.pl/en/node/879
Łukasik J. (2011). Komunikacja a relacje w gronie nauczycieli. O rzeczywistości wykorzenionej z ideału. Debata Edukacyjna, 4, 54–59. Zaczerpnięte 19 czerwca 2023 roku. Strona internetowa https://rep.up.krakow.pl/xmlui/bitstream/handle/11716/1662/09--Komunikacja-a-relacje-w-gronie-nauczycieli--Lukasik.pdf
MEN (2020). Kształcenie na odległość. Poradnik dla szkół. Serwis Rzeczypospolitej Polskiej. Zaczerpnięte 10 czerwca 2025 roku. Strona internetowa https://www.gov.pl/attachment/b3180402-5cbb-46f7-a429-a1108884bdb3
NIK (2021). Funkcjonowanie szkół w sytuacji zagrożenia COVID-19. Informacja o wynikach kontroli. Zaczerpnięte 17 lutego 2024 roku. Strona internetowa https://www.nik.gov.pl/plik/id,25380,vp,28141.pdf
PPNM (2021). Zdalna nauka – na czym polega oraz jakie są wady i zalety? Zaczerpnięte 19 czerwca 2023 roku. Strona internetowa https://www.ppnm.pl/zdalna-nauka-na-czym-polega-oraz-jakie-sa-wady-i-zalety/
Pyżalski J. (2022). Konferencje EduAkcji. Zaczerpnięte 19 czerwca 2021 roku. Strona intenetowa https://www.edu-akcja.pl/konferencje/komfort-psychiczny
Downloads
Published
Issue
Section
License

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NoDerivatives 4.0 International License.