Remote teaching during the COVID-19 pandemic in the assessment of teachers

Authors

  • Elżbieta Gniazdowska Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna nr 9 w Warszawie

DOI:

https://doi.org/10.34767/PP.2025.01.12

Keywords:

pedagogy, COVID-19, teachers, disadvantages of distance teaching, advantages of distance teaching, remote teaching

Abstract

An online survey was conducted among teachers in the Warsaw district of Ochota and in some provinces in Poland on their perceptions of the reality of schooling in a distance learning environment during the COVID-19 pandemic. The online survey was prepared and shared on the MS Forms platform. In the survey, teachers answered twenty-one questions. The article analyzes the responses to each question. Based on the results of this analysis, some weaknesses plaguing the teaching profession have been highlighted.

References

Całek G. (2022). Kalendarium edukacji zdalnej – co wynika z ministerialnych rozporządzeń. Youth in Central and Eastern Europe, 9(13), 75–83. https://doi.org/10.24917/ycee.9613

Duszyński J., Afelt A., Ochab-Marcinek A. i in. (2020). Zrozumieć COVID-19. Opracowanie zespołu ds. COVID-19 przy Prezesie Polskiej Akademii Nauk. Warszawa: Polska Akademia Nauk. Zaczerpnięte 10 czerwca 2025 roku. Strona internetowa https://www.uw.edu.pl/wp-content/uploads/2020/09/m26303923covid19-str-01-70-15-0920-calosc.pdf

Gdak R. (2020). Nauczycielka opowiada, jak wyglądają zdalne lekcje. „To festiwal problemów technicznych”. Spider’s Web. Zaczerpnięte 19 czerwca 2023 roku. Strona internetowa https://spidersweb.pl/2020/12/nauczyciel-opowiada-jak-wygladaja-zdalnelekcje.html

Gniazdowska E. (2021). Postrzeganie rzeczywistości szkolnej w warunkach zdalnego nauczania w czasie trwania pandemii COVID-19. Raport z badania przeprowadzonego wśród uczniów szkół z dzielnicy Ochota w Warszawie. Zenodo. https://doi.org/10.5281/zenodo.7257300

Gniazdowska E. (2022). Praca zdalna w czasie trwania pandemii COVID-19 w ocenie nauczycieli. Raport z badań ankietowych przeprowadzonych wśród nauczycieli na terenie warszawskiej dzielnicy Ochota oraz na obszarze niektórych województw w Polsce. Zenodo. https://doi.org/10.5281/zenodo.7299036.

Iłowiecka-Tańska I. i Dąbrowska A. (2020). Zawód nauczyciela w nowej rzeczywistości. Centrum Nauki Kopernik. Zaczerpnięte 19 czerwca 2023 roku. Strona internetowa https://www.kopernik.org.pl/en/node/879

Łukasik J. (2011). Komunikacja a relacje w gronie nauczycieli. O rzeczywistości wykorzenionej z ideału. Debata Edukacyjna, 4, 54–59. Zaczerpnięte 19 czerwca 2023 roku. Strona internetowa https://rep.up.krakow.pl/xmlui/bitstream/handle/11716/1662/09--Komunikacja-a-relacje-w-gronie-nauczycieli--Lukasik.pdf

MEN (2020). Kształcenie na odległość. Poradnik dla szkół. Serwis Rzeczypospolitej Polskiej. Zaczerpnięte 10 czerwca 2025 roku. Strona internetowa https://www.gov.pl/attachment/b3180402-5cbb-46f7-a429-a1108884bdb3

NIK (2021). Funkcjonowanie szkół w sytuacji zagrożenia COVID-19. Informacja o wynikach kontroli. Zaczerpnięte 17 lutego 2024 roku. Strona internetowa https://www.nik.gov.pl/plik/id,25380,vp,28141.pdf

PPNM (2021). Zdalna nauka – na czym polega oraz jakie są wady i zalety? Zaczerpnięte 19 czerwca 2023 roku. Strona internetowa https://www.ppnm.pl/zdalna-nauka-na-czym-polega-oraz-jakie-sa-wady-i-zalety/

Pyżalski J. (2022). Konferencje EduAkcji. Zaczerpnięte 19 czerwca 2021 roku. Strona intenetowa https://www.edu-akcja.pl/konferencje/komfort-psychiczny

Downloads

Published

2025-07-22

How to Cite

Remote teaching during the COVID-19 pandemic in the assessment of teachers. (2025). Pedagogical Review, 1, 201-235. https://doi.org/10.34767/PP.2025.01.12