Implementacja gry wirtualnej rzeczywistości z wykorzystaniem silnika Unity
DOI:
https://doi.org/10.34767/SIMIS.2025.02.03Słowa kluczowe:
wirtualna rzeczywistość, VR, Unity, gra komputerowa, C#, grafika 3D, BlenderAbstrakt
W niniejszym artykule szczegółowo omówiono proces projektowania i implementacji gry wirtualnej rzeczywistości z wykorzystaniem silnika Unity oraz dodatkowych narzędzi programistycznych. Skupiono się na zagadnieniach technicznych, takich jak wykorzystanie XR Interaction Toolkit, Blender oraz Visual Studio, jednocześnie zwracając uwagę na wyzwania związane z projektowaniem ergonomicznego interfejsu i optymalizacji środowiska VR. Głównym celem pracy było stworzenie intuicyjnej i immersyjnej gry skierowanej do szerokiej grupy odbiorców, w tym osób nieposiadających wcześniejszego doświadczenia z wirtualną rzeczywistością. Wyniki pracy wskazują na duży potencjał technologii VR w kontekście edukacyjnym, rozrywkowym i przemysłowym.
Pobrania
Opublikowane
Numer
Dział
Licencja

Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Na tych samych warunkach 4.0 Miedzynarodowe.