Implementacja gry wirtualnej rzeczywistości z wykorzystaniem silnika Unity

Autor

  • Julia Cieślicka Uniwersytet Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy
  • Bartosz Przybyłek Uniwersytet Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy
  • Katarzyna Kazimierska-Drobny Uniwersytet Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy
  • Piotr Prokopowicz Uniwersytet Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy

DOI:

https://doi.org/10.34767/SIMIS.2025.02.03

Słowa kluczowe:

wirtualna rzeczywistość, VR, Unity, gra komputerowa, C#, grafika 3D, Blender

Abstrakt

W niniejszym artykule szczegółowo omówiono proces projektowania i implementacji gry wirtualnej rzeczywistości z wykorzystaniem silnika Unity oraz dodatkowych narzędzi programistycznych. Skupiono się na zagadnieniach technicznych, takich jak wykorzystanie XR Interaction Toolkit, Blender oraz Visual Studio, jednocześnie zwracając uwagę na wyzwania związane z projektowaniem ergonomicznego interfejsu i optymalizacji środowiska VR. Głównym celem pracy było stworzenie intuicyjnej i immersyjnej gry skierowanej do szerokiej grupy odbiorców, w tym osób nieposiadających wcześniejszego doświadczenia z wirtualną rzeczywistością. Wyniki pracy wskazują na duży potencjał technologii VR w kontekście edukacyjnym, rozrywkowym i przemysłowym.

Pobrania

Opublikowane

2025-06-24

Jak cytować

Implementacja gry wirtualnej rzeczywistości z wykorzystaniem silnika Unity. (2025). Studia I Materiały Informatyki Stosowanej, 17(2), 15-20. https://doi.org/10.34767/SIMIS.2025.02.03