Przejdź do sekcji głównej
Przejdź do głównego menu
Przejdź do stopki
Open Menu
Przegląd Pedagogiczny
O czasopiśmie
O czasopiśmie
Zespół redakcyjny
Polityka Otwartego Dostępu
Bazy indeksacyjne
Kontakt
Dla autorów
Informacje dla autorów
Zasady recenzowania
Polityka prywatności
Zgłaszanie tekstów
Archiwum
Aktualny numer
Szukaj
Zarejestruj
Zaloguj
Strona domowa
/
Archiwum
/
Nr 2 (2018): Przegląd Pedagogiczny
Nr 2 (2018): Przegląd Pedagogiczny
Opublikowane:
2018-10-08
Studia i rozprawy
Związek Kazimierza Sośnickiego ze szkołą lwowsko-warszawską
Teresa Hejnicka-Bezwińska
9-22
PDF
Teoria wychowania państwowego Kazimierza Sośnickiegoa dziecięce obywatelstwo
Maria Szczepska-Pustkowska, Małgorzata Lewartowska-Zychowicz, Longina Strumska-Cylwik
23-39
PDF
Koncepcja wychowania państwowego Kazimierza Sośnickiego jako przyczynek do dyskusji o współczesnym modelu edukacji obywatelskiej w Polsce
Astrid Męczkowska-Christiansen , Ewa Zalewska
40-50
PDF
Od banalnego do nachalnego nacjonalizmu – rozważania wokół koncepcji wychowania państwowego Kazimierza Sośnickiego
Sylwester Zielka
51-63
PDF
Muzeum jako miejsce uczenia się i doświadczenia. Z inspiracji strukturalnych w dydaktyce Kazimierza Sośnickiego
Jolanta Kruk
64-79
PDF
"Obowiązkiem każdego obywatela jest być najpierw dobrym państwowcem". Obywatelstwo i/a etniczność czytana w świetle koncepcji państwa i wychowania państwowego Kazimierza Sośnickiego (aspekty)
Adela Kożyczkowska , Jarosław Ellwart
80-102
PDF
Kształcenie religijne w interesie publicznym. Perspektywa pedagogiki ogólnej
Dariusz Stępkowski
103-119
PDF
Granice dyskursywności światopoglądowej współczesnej myśli pedagogicznej. Koncepcyjne ujęcie zamysłu i eksplikacji problemu
Jarosław Gara
120-147
PDF
Z badań
Wschodząca dorosłość a prospołeczność (działanie społeczne) – teoretyczne i empiryczne wyznaczniki postaw życiowych młodego pokolenia
Ewa Wysocka
151-169
PDF
Aktywność fizyczna, zachowania żywieniowe i ocena ciała u dziewcząt w drugiej fazie dorastania
Klaudia Boniecka, Hanna Liberska
170-179
PDF
Znaczenie przestrzeni w bajkach magicznych
Anna Brzeska, Agnieszka Wieszaczewska
180-201
PDF
Edukacja inkluzyjna w Polsce
Karolina Mudło-Głagolska, Marta Lewandowska
202-214
PDF
Jakość pedagogiczna środowiska dziecka w wieku przedszkolnym – wybrane zagadnienia teoretyczne i empiryczne
Piotr Gindrich
215-230
PDF
Aktywność pozalekcyjna i pozaszkolna uczniów gimnazjów – zagospodarowanie czasu wolnego
Ryszard Kałużny
231-244
PDF
Dyskusje i polemiki
Kierownik katedry naukowej jako lider zespołu badawczego
Józef Górniewicz
247-259
PDF
Możliwości przeciwdziałania zjawisku ściągania i plagiatom wśród studentów
Monika Łozińska
260-270
PDF
Debiuty naukowe
Teoria kapitału ludzkiego – konteksty edukacji i rynku pracy
Anna Sobczak
273-283
PDF
Niegrzeczny uczeń, niegrzeczna uczennica” – od normy rozwojowej do psychopatologii w okresie adolescencji
Maciej Wilk
284-298
PDF
Recenzje
Jolanta Suchodolska (2017). Poczucie jakości życia młodych dorosłych na przykładzie studenckiej społeczności akademickiej. Toruń: Wydawnictwo Adam Marszałek, ss. 546
Bogusław Śliwerski
301-309
PDF
W odpowiedzi na recenzję Prof. dr. hab. Bogusława Śliwerskiego
Jolanta Suchodolska
310-318
PDF
Małgorzata Orłowska, Jacek J. Błeszyński (2018). Czas wolny w służbie niepełnosprawnych. Wybrane problemy. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN SA, ss. 181.
Magdalena Pluta
319-322
PDF
Język / Language
English
Polski