Przejdź do sekcji głównej
Przejdź do głównego menu
Przejdź do stopki
Open Menu
Przegląd Pedagogiczny
O czasopiśmie
O czasopiśmie
Zespół redakcyjny
Polityka Otwartego Dostępu
Bazy indeksacyjne
Kontakt
Dla autorów
Informacje dla autorów
Zasady recenzowania
Polityka prywatności
Zgłaszanie tekstów
Archiwum
Aktualny numer
Szukaj
Zarejestruj
Zaloguj
Strona domowa
/
Archiwum
/
Nr 1 (2020): Przegląd Pedagogiczny
Nr 1 (2020): Przegląd Pedagogiczny
Opublikowane:
2020-11-04
Studia i rozprawy
Transformatywny intelektualista w polskiej tradycji pedagogicznej i politycznej przełomu XIX i XX wieku
Dominik Bień
9–32
PDF
Czynniki społeczne warunkujące efektywność kształcenia. Czynnik polityczny
Michał Hnatiuk
33-48
PDF
Wartościowanie człowieka i ludzkiego życia w świecie sztuki. Perspektywa pedagogiki kultury
Wiesław Żardecki
49–64
PDF
Więź człowieka ze środowiskiem naturalnym. Rekonstrukcja i interpretacja dorobku naukowego Bogdana Suchodolskiego
Alicja Żywczok
65–84
PDF
Przeciwdziałanie postawom agresji. Pedagogiczne implikacje filozofii Józefa Tischnera
Bożena Listkowska
85–99
PDF
Budowanie wiedzy o młodzieży w dyskursie normatywnym
Magdalena Cuprjak
100–115
PDF
Tożsamości na zamówienie – rozważania na przykładzie losów wybranych postaci literackich w oparciu o koncepcję płynnej nowoczesności Zygmunta Baumana
Anna Józefowicz
116-135
PDF (Angielski)
„Teatr dla dzieci” a „teatr dziecięcy” z perspektywy konfiguracjonizmu Margaret Mead
Maria Szczepska-Pustkowska
136-153
PDF
Strategie uczenia się używane przez studentów uniwerystetów w nauczaniu na odległość
Lucie Zormanová
154–169
PDF (Angielski)
Polsko-ukraińska współpraca na rzecz rozwoju systemu profilaktyki zachowań ryzykownych dzieci i młodzieży w Ukrainie
Wioletta Junik
170–188
PDF
Z badań
Edukacja domowa jako alternatywna forma realizacji obowiązku szkolnego. Stan polskich badań i perspektywy badawcze
Aleksandra Tłuściak-Deliowska , Michał Krawiec Krawiec
191–202
PDF
W poszukiwaniu lepszych możliwości kształcenia dla własnego dziecka. Edukacja domowa z perspektywy rodziców
Anna Szafrańska, Justyna Pawlak
203–218
PDF
Dobrostan nauczycieli i nauczycielek a ich postawy wobec kształcenia na odległość w czasie pandemii COVID-19
Barbara Jankowiak, Sylwia Jaskulska
219-232
PDF
Style radzenia sobie ze stresem młodzieży uzdolnionej artystycznie w środowisku szkolnym
Małgorzata Kuśpit
233-253
PDF (Angielski)
Umiejętności szkolne cyfrowych tubylców w kontekście analfabetyzmu funkcjonalnego
Katarzyna Lichtańska, Barbara Cygan
254–267
PDF (Angielski)
Właściwości kultury uczenia się matematyki uczniów kończących szkoły podstawowe i gimnazjalne
Adam Mroczkowski
268–280
PDF
Umiejętności matematyczne uczniów z lekką niepełnosprawnością intelektualną w wieku wczesnoszkolnym
Monika Węglarz-Masłowska
281-293
PDF
Arkusz do obserwacji efektów rozwoju w zakresie autonomii u dzieci w wieku 2-3 lat (AOA)
Alicja Potorska
294-317
PDF (Angielski)
Rodzina i rodzicielstwo skautek, skautów, harcerek i harcerzy w latach 1911–1939 i 1939–1945
Katarzyna Marszałek
318–334
PDF (Angielski)
System ekonomii punktowej w Młodzieżowym Ośrodku Wychowawczym dla Chłopców w Krakowie – implikacje pedagogiczne i przykłady dobrej praktyki
Grzegorz Rzeźnik , Joanna Ignatowicz-Nikiel
335–350
PDF
Dyskusje i polemiki
O (nie)rzetelnych recenzjach w nauce
Magdalena Szpunar
353–366
PDF
Debiuty naukowe
Dyskurs młodzieżowy na forach internetowych
Amanda Błaszczak
369-382
PDF
Recenzje
Krzysztof Maliszewski, Dariusz Stępkowski, Bogusław Śliwerski (2019). Istota, sens i uwarunkowania (wy)kształcenia. Kraków: Oficyna Wydawnicza IMPULS, ss. 206
Adrian Piendel
385–391
PDF
Język / Language
English
Polski