Przejdź do sekcji głównej
Przejdź do głównego menu
Przejdź do stopki
Open Menu
Przegląd Pedagogiczny
O czasopiśmie
O czasopiśmie
Zespół redakcyjny
Polityka Otwartego Dostępu
Bazy indeksacyjne
Kontakt
Dla autorów
Informacje dla autorów
Zasady recenzowania
Polityka prywatności
Zgłaszanie tekstów
Archiwum
Aktualny numer
Szukaj
Zarejestruj
Zaloguj
Strona domowa
/
Archiwum
/
Nr 2 (2020): Przegląd Pedagogiczny
Nr 2 (2020): Przegląd Pedagogiczny
Opublikowane:
2021-01-25
Studia i rozprawy
„Świat życia” i „Mała ojczyzna” jako obszary procesów edukacyjnych
Andrzej Olubiński
9–29
PDF
W kręgu rozważań o etyce zawodowej pedagogów specjalnych
Dariusz Zając
30–47
PDF
Emancypacyjne wymiary praktyk edukacji wczesnoszkolnej w polskich szkołach
Beata Adrjan
58–73
PDF (Angielski)
Przeciążenie informacyjne wyzwaniem dla edukacji doby cyfrowej
Wojciech Marcin Czerski
74–84
PDF
Symbol jako kategoria dydaktyczna. Hermeneutyczna idea badawcza
Dagmara Ratajczak-Parzyńska
85–100
PDF
Nauczyciel jako adaptacyjny technik, refleksyjny praktyk, transformatywny intelektualista (próba zarysowania pola problemowego)
Roman Leppert
101–110
PDF (Angielski)
Z badań
Czynny profesjonalizm nauczycieli akademickich
Agnieszka Szplit
113–125
PDF (Angielski)
O uczelni wyższej jako ratunku dla upadającego miasta – na przykładzie Grudziądza
Filip Nalaskowski, Dagna Dejna
126–141
PDF
Pedagodzy na rynku pracy w świetle badań losów absolwentów
Małgorzata Obrycka, Ewa Murawska
142–159
PDF
W poszukiwaniu form wsparcia dla aktywnego udziału we wspólnocie uczących się i sieci kontaktów. Komunikat z badań
Aleksandra Kulpa-Puczyńska
160-172
PDF (Angielski)
Profilaktyczny wymiar funkcji wykonawczych u dzieci w wieku przedszkolnym
Blanka Poćwiardowska
173–188
PDF (Angielski)
Rozwój grafomotoryki jako istotny aspekt osiągania dojrzałości dziecka do nauki Diagnoza i terapia z zastosowaniem autorskiego narzędzia "Kwestionariusz grafomotoryczny"
Elżbieta Wieczór
189–215
PDF
Wczesna diagnoza umiejętności dzieci w zakresie czytania i pisania szansą na udaną edukację szkolną
Stanisława Nazaruk
216-231
PDF
Wybrane aspekty funkcjonowania dziecka zdolnego w pieczy zastępczej
Marzena Ruszkowska
232-242
PDF
Znaczenie relacji w rodzinach nauczycieli w kontekście oceniania uczniów
Krzysztof Zajdel
243-256
PDF
Funkcjonowanie dziecka z zespołem Aspergera w szkole ogólnodostępnej – studium przypadku
Małgorzata Banasiak
257–270
PDF
Recepcja tematu niepełnosprawności w literaturze dziecięcej wśród uczniów polskich szkół podstawowych
Alicja Fidowicz
271–281
PDF
Stres a picie alkoholu wśród studentek i studentów w Polsce
Ewa Karmolińska-Jagodzik
282-301
PDF
Ściąganie w szkole a wartości ostateczne i instrumentalne
Joanna Góźdź
302–315
PDF
Kobiecość kreowana. Społeczne standardy atrakcyjności z perspektywy kobiet z niepełnosprawnością intelektualną
Agnieszka Wysocka
316–329
PDF
Edukacja przyrodnicza na rzecz ochrony zwierząt w XIX-wiecznej literaturze dla dzieci i młodzieży
Paweł Pasieka
330–347
PDF
Dyskusje i polemiki
Dobry z zachowania
Sylwia Jaskulska
351–357
PDF
Czułam się bardzo samotna w każdym razie… Portrety nauczycielskiej samotności
Renata Wawrzyniak-Beszterda
358–369
PDF
Subiektywna recenzja filmów fabularnych o szkole
Aleksander Cywiński
370–376
PDF
Debiuty naukowe
Rozwijanie dyspozycji do myślenia krytycznego w warunkach akademickich
Julia Zbróg
379–392
PDF
Varia
Profesor Zdzisław Dąbrowski – twórca nowoczesnej teorii opieki i pedagogiki opiekuńczej – wspomnienie
Józef Górniewicz
395–403
PDF
Recenzje
Anna Babicka-Wirkus (2019): Kultury oporu w szkole. Działania – motywacje – przestrzeń. Warszawa: Wolters Kluwer, ss. 305
Inetta Nowosad
407–410
PDF
Tomasz Huk (2019). Uczniowskie korzyści z funkcjonowania w rzeczywistości szkolnego pogranicza między światami mediów online i offline. Kraków: Oficyna Wydawnicza IMPULS, ss. 486
Amanda Błaszczak
411–415
PDF
Język / Language
English
Polski