Przejdź do sekcji głównej
Przejdź do głównego menu
Przejdź do stopki
Open Menu
Przegląd Pedagogiczny
O czasopiśmie
O czasopiśmie
Zespół redakcyjny
Polityka Otwartego Dostępu
Bazy indeksacyjne
Kontakt
Dla autorów
Informacje dla autorów
Zasady recenzowania
Polityka prywatności
Zgłaszanie tekstów
Archiwum
Aktualny numer
Szukaj
Zarejestruj
Zaloguj
Strona domowa
/
Archiwum
/
Nr 2 (2019): Przegląd Pedagogiczny
Nr 2 (2019): Przegląd Pedagogiczny
Opublikowane:
2020-03-26
Studia i rozprawy
Kolonizacja jako kategoria analityczna komparatystyki pedagogicznej
Rafał Włodarczyk
9-23
PDF
W stronę profesjonalizmu nauczyciela
Jolanta Szempruch
24-32
PDF
Cechy pedagogicznego dialogu oraz etapy ich uczenia się. Odniesienie do relacji: nauczyciel - uczeń
Krystyna Ablewicz
33-48
PDF
Przygotowanie nauczyciela do profesjonalnego i osobistego rozwoju w toku akademickiego kształcenia. Bariery i szanse
Anna Sajdak-Burska
49-65
PDF
Nauczyciele gimnazjum – w poszukiwaniu nowej, profesjonalnej tożsamości
Hanna Kędzierska
66-78
PDF
Znaczenie pracy i rozwoju osobistego nauczycieli w perspektywie etapów kariery zawodowej
Joanna M. Łukasik
79-91
PDF (Angielski)
Stymulacja emocjonalna w procesie edukacji przedszkolnej a kompetencje przyszłości nauczyciela małego dziecka
Beata Szurowska
92-108
PDF
Nauczyciel rozwojem zawodowym stoi. Kłopoty z właściwym odczytaniem charakteru nauczycielskiej profesji
Justyna Miko-Giedyk
109-120
PDF (Angielski)
Perspektywy rozwoju zawodowego nauczyciela w świetle współczesnych zmian oświatowych
Beata Pituła, Barbara Grzyb
121-133
PDF (Angielski)
Psychologiczne aspekty wyuczonej bezradności i ich implikacje pedagogiczne
Magdalena Kolber
134-143
PDF
O synergii nauki, humanistyki i etyki, czyli o współczesnych zwrotach badawczych jako źródłach zmian w badaniach pedagogicznych
Alina Wróbel
144-152
PDF
Funkcja nasycenia teoretycznego i jej nienasycenie – implikacje metodologiczne dla badań w pedagogice
Sławomir Pasikowski
153-161
PDF
Z badań
Style tożsamości młodzieży – prezentacja wyników badań własnych
Jolanta Jarczyńska
165-178
PDF (Angielski)
Umacnianie powiązań szkoły i rynku pracy na przykładzie rozwiązań niemieckich
Magdalena Zapotoczna
179-189
PDF (Angielski)
Szkoła wobec uczniów z rodzin dysfunkcyjnych – problemy i wyzwania
Urszula Tyluś
190-206
PDF
Kreatywność jako cel kształcenia w postmodernistycznej szkole: analiza wyników badań
Anna M. Mróz
207-217
PDF (Angielski)
Reprezentacje kompetencji nauczycieli w indywidualnych doświadczeniach edukacyjnych kandydatów na nauczycieli
Anna Kwatera
218-235
PDF
Komu ufa młodzież akademicka? Wybrane aspekty społecznego zaufania
Małgorzata Mikut
236-249
PDF
Związek pomiędzy strategiami uczenia się języka obcego a wyuczoną bezradnością
Magdalena Kolber
250-262
PDF (Angielski)
Rodzina miejscem „uczenia się” umierania
Justyna Sztobryn-Bochomulska
263-272
PDF
Samotność seniorów – kategoria oswojona i nieoswojona. O potrzebie rewitalizacji życia – wartości, odpowiedzialności, kultury…, w perspektywie filmu Pora umierać
Teresa Wilk, Agata Rzymełka-Frąckiewicz
273-287
PDF
Dyskusje i polemiki
Uniwersytet i wyższa szkoła zawodowa – czy ten podział jest chybiony?
Przemysław Chmielecki
291-298
PDF
Czy Kazimierza Twardowskiego model kształcenia filozoficznego jest aktualny?
Wojciech Rechlewicz
299-309
PDF
Marzenie ciałem. Przestrzeń edukacyjnych (nie)miejsc i (nie)śladów
Małgorzata Piasecka
310-322
PDF
Innowacje w edukacji: Wysokie zapotrzebowanie, niska skuteczność?
Inetta Nowosad, Maja Błaszczyk
323-334
PDF (Angielski)
Debiuty naukowe
Mężczyzna – nauczyciel wychowania przedszkolnego w percepcji rodziców w kontekście zaufania społecznego
Paulina Koperna
337-348
PDF (Angielski)
Ocena relacji społecznych w rodzinie a jakość życia emerytowanych nauczycieli
Katarzyna Jagielska
349-362
PDF
Recenzje
Maria Czerepaniak-Walczak (2018). Proces emancypacji kultury szkoły. Warszawa: Wolters Kluwer, ss. 262
Małgorzata Mikut
365-367
PDF
Emilia Śmiechowska-Petrovskij, Elżbieta Kwiatkowska (2018). Dzieci z trudnościami poznawczymi i emocjonalnymi w młodszym wieku. Terapia i wspieranie. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe UKSW, ss. 202.
Małgorzata Mróz
368-370
PDF
Wiesława Martyniuk (2019). O doświadczaniu szkoły. Studium fenomenograficzne szkolnej codzienności z perspektywy uczniów. Kraków: Oficyna Wydawnicza Impuls, ss. 300.
Martyna Piątek
371-374
PDF
Język / Language
English
Polski