Innovation of media education (new technologies) in improving the quality of early school and preschool education

Authors

DOI:

https://doi.org/10.34767/SZP.2022.01.11

Keywords:

teacher, media education, new technology

Abstract

Contemporary teachers can now derive a benefit from the latest technological developments and they can successfully use modern technology for effective teaching. It is important to create a coherent and rich curriculum for early years learning. Media education favours effective professional orientation of children; awakens their interests in the professional field, which is important considering the problematic field of the didactic subdiscipline of work education; which is pre-vocational education and preparation.

References

Kaczmarek, Ż. (2004). Psychopedagogiczne aspekty nauczania wspomaganego komputerowo dzieci w młodszym wieku szkolnym. W: W. Strykowski (red.), Media i edukacja w dobie integracji. Poznań: eMPi2.

Kowaluk-Romanek, M. Nowe technologie we wspomaganiu dzieci i młodzieży ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się. Edukacja - Technika - Informatyka, 5 (2014).

Leszcz-Krysiak, A. Znaczenie innowacyjności w podnoszeniu jakości kształcenia w edukacji wczesnoszkolnej. Pedagogika Szkolna i Wczesnoszkolna, 1 (2017).

Marzec, H., Depczyńska, D. (2020). Wykorzystanie innowacyjnych metod nauczania przez współczesnych nauczycieli w klasach I–III szkoły podstawowej. Łódź: AHE.

Wenta, K. Technologia informacyjna w edukacji dziecka. Edukacja Humanistyczna, 2 (2013).

Published

2024-10-18

Issue

Section

Articles and dissertations

How to Cite

Innovation of media education (new technologies) in improving the quality of early school and preschool education. (2024). School-Profession-Labour, 23, 292-308. https://doi.org/10.34767/SZP.2022.01.11