Students’ reflections on learning during a pandemic
DOI:
https://doi.org/10.34767/SZP.2021.02.09Keywords:
learning, pandemic, remote teaching, student learningAbstract
The COVID-19 epidemic threat has limited the activities of many institutions, including schools and universities. Faced with this situation, teachers and students were forced to develop solutions enabling remote education, which was not always easy. The new solutions required appropriate computer equipment, telecommunications infrastructure and digital competences. This article reviews students’ views on their own learning during the COVID-19 pandemic.
References
Bauman, T. (2006). Dydaktyka szkoły wyższej – ujęcie dyscyplinarne. W: A. Szerląg (red.), Problemy edukacji w szkole wyższej. Kraków: Impuls.
Blackie, A., Case, J.M., Jawitz, J. Student-centredness: the link between transforming students and transforming ourselves. Teaching in Higher Education, t. 15 (6). (2010).
Bereźnicki, F. (2004). Dydaktyka kształcenia ogólnego. Kraków: Impuls.
Dumont, H., Istance, D., Benavides, F. (2013). Istota uczenia się. Wykorzystanie wyników badań w praktyce. Warszawa: Wolters Kluwer.
Frąckowiak, A., Gromadzka, M., Półturzycki, J. (2019). Samokształcenie w edukacji całożyciowej. Radom-Warszawa: Sieć Badawcza Łukasiewicza ‒ ITE.
Furmanek, W., Długosz A. (red.). (2018). Wartości w pedagogice. Uczenie się. Rzeszów: UR.
Karpińska, A., Wróblewska, A., Remża, P. (red.). (2021). Edukacja zorientowana na ucznia i studenta. Białystok: UwB.
Krajewska, A. (2021). Stan współdziałania dydaktycznego nauczycieli i studentów w procesie kształcenia oraz jego uwarunkowania. W: A. Karpińska, W. Wróblewska, P. Remża (red.), Edukacja zorientowana na ucznia i studenta. Białystok: UwB.
Ledzińska, M., Czerniawska, E. (2011). Psychologia nauczania. Ujęcie poznawcze. Warszawa: Wyd. Nauk. PWN.
Maliszewski, K., Stępkowski, D., Śliwerski, B. (2019). Istota, sens i uwarunkowania (wy) kształcenia. Kraków: Impuls.
Nowacki, T.W., Korabiowska-Nowacka, K., Baraniak B. (2000). Nowy słownik pedagogiki pracy. Warszawa: WSP TWP.
Okoń, W. (2017). Nowy słownik pedagogiczny. Warszawa: Żak.
Piecuch, A. (2016). Studiowanie jako wartość. W: W. Furmanek, A. Długosz (red.), Wartości w pedagogice. Młodzi Polacy wobec wartości. Rzeszów: UR.
Półturzycki, J. (1998). Dydaktyka dla nauczycieli. Toruń: Adam Marszałek.
Slavin, R.E. Research on cooperative learning and achievement: What we know, what we need to know. Contemporary Educational Psychology, 21 (1). (1996).
Striker, M., Wojtaszczyk, K. Potrzeba uczestnictwa uczelni wyższej w kreowaniu umiejętności samokształcenia. e-mentor, 3 (55). (2014).
Świrko-Pilipczuk, J. (2010). Idea edukacji ustawicznej w szkolnictwie wyższym w aspekcie samodzielności studentów pedagogiki. W: A. Frąckowiak, Z.P. Kruszewski, J. Półturzycki, E.A. Wesołowska (red.), Edukacja ustawiczna – idee i doświadczenia. Płock: Novum.
Wrona, L. (2007). Uczenie się. W: T. Pilch (red.), Encyklopedia pedagogiczna XXI wieku, t. VI. Warszawa: Żak.