Controversies around research on the fate of graduates of pedagogical studies

Authors

DOI:

https://doi.org/10.34767/SZP.2020.01.15

Keywords:

research on professional careers, higher education, graduates, labour market, employment, statistical data, research on the economic fate of graduates, regional labour offices

Abstract

This article is intended by the author to be a space for presenting a fragment of own research carried out in the area of ​​the professional careers of graduates of pedagogical studies. The author combines the results of own empirical studies with the data resulting from the implementation of the nationwide programme of monitoring professional careers of graduates and data from the statistics of poviat (regional) labour offices.

References

Bezrobocie po studiach? Trzy najbardziej ryzykowne kierunki, „Dziennik.pl” (25.06.2012).

Bezrobotny jak absolwent pedagogiki, „Nowości” (9.12.2015).

Centrum Informacji i Planowania Kariery Zawodowej przy Wojewódzkim Urzędzie Pracy, Informator lokalny o zawodzie. Pedagog, http://www.wup.torun.pl (20.10.2017).

http://www.binzes.onet.pl (2.01.2018).

http://www.ela.nauka.gov.pl (3.01.2020).

http://www.prawo.sejm.gov.pl (2.01.2020).

Jeruszka U., Bezrobocie absolwentów szkół – wciąż trudny problem. Działania na rzecz poprawy efektywności zewnętrznej kształcenia zawodowego, „Pedagogika Pracy” 2001, nr 39.

Kierunek pedagogika – wylęgarnia bezrobotnych, „Gazeta Wyborcza” 24.08.2010.

Raport, Kapitał ludzki w Polsce, GUS, Gdańsk 2016.

Szczepański J., Socjologiczne zagadnienia wyższego kształcenia, PWN, Warszawa 1963.

Tymon A., The student perspective on employability, Studies in Higher Education, “Studies in Higher Education” 2013, vol. 38, no. 6.

Ustawa, Prawo o szkolnictwie wyższym, Dz.U. 2005 r. Nr 164, poz. 1365.

Wojewódzki Urząd Pracy w Toruniu, Bezrobotni absolwenci szkół wyższych w województwie kujawsko-pomorskim w 2016 roku, Toruń 2017, source: www.wup.torun.pl (11.07.2018).

Downloads

Published

2020-10-11

Issue

Section

Research reports

How to Cite

Controversies around research on the fate of graduates of pedagogical studies. (2020). School-Profession-Labour, 19, 224-236. https://doi.org/10.34767/SZP.2020.01.15