Disabled people in higher education: research reports
DOI:
https://doi.org/10.34767/SZP.2020.01.16Keywords:
disability, higher education, adaptationAbstract
The publication presents the needs of students in the field of university adaptation. Furthermore, the needs and expectations of teaching and administrative staff regarding educational opportunities for people with disabilities were analysed. The difficulties and needs in the implementation of educational effects, the necessity to adjust work to the specificity of individual disabilities, including persons with the autism spectrum disorders, and the ways of implementing student internship were also taken into consideration.
References
Czerw M., Karpuszenko E., Kukla D., Niepełnosprawni w szkolnictwie wyższym – stan obecny i perspektywy, „Szkoła – Zawód – Praca” 2019, nr 18.
NIK. Informacja o wynikach kontroli: Realizacja przez uczelnie akademickie i zawodowe obowiązku stworzenia niepełnosprawnym studentom i doktorantom warunków do pełnego udziału w procesie kształcenia i w badaniach naukowych, nr ew. 78/2018/P/18/087/LOL.
Sztobryn-Giercuszkiewicz J., Alter idem – student z niepełnosprawnością w systemie szkolnictwa wyższego, [w:] E. Zakrzewska-Manterys, J. Niedbalski (red.), Samodzielni, zaradni, niezależni. Ludzie niepełnosprawni w systemie polityki, pracy i edukacji, UŁ, Łódź 2016.
Zasada równego traktowania – prawo i praktyka, nr 16. Dostępność edukacji akademickiej dla osób z niepełnosprawnościami, „Biuletyn Rzecznika Praw Obywatelskich” 2015, nr 5.