Construction and psychometric verification of the Consumer Orientation Questionnaire (KOK)

Authors

  • Ewelina Wasik Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie

DOI:

https://doi.org/10.34767/SZP.2017.02.15

Keywords:

orientation, consumerism, consumption orientation

Abstract

The article presents the concept that describes the stages of creating the Consumer Orientation Questionnaire (KOK). It also presents the theoretical basis on which the questionnaire is based and the various stages of the tool creating process. The importance of
consumer orientation in social research was also indicated.

References

Adamczyk G., Kondycja moralna społeczeństwa polskiego w kontekście demonstratywnych i kompensacyjnych zachowań konsumenckich, „Acta Universitatis Lodziensis, Folia Socjologica” 2012, nr 40.

Bauman Z., Płynne życie, Wyd. Literackie, Kraków 2007.

Bauman Z., Konsumowanie życia, Wyd. Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków 2009.

Bylok F., Konsumeryzm jako ideologia współczesnych konsumentów, „Studia i Materiały Polskiego Stowarzyszenia Zarządzania Wiedzą” 2011a, nr 51.

Bylok F., „Zdrowy” styl życia jako determinanta zachowań konsumentów, „Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego” 2011b, nr 689.

Bylok F., Orientacja na przyjemność w zachowaniach konsumentów, „Konsumpcja i rozwój” 2012, nr 1.

Chlipała P., Społeczeństwo konsumpcyjne w świetle dorobku Zygmunta Baumana, „Polskie Stowarzyszenie Zarządzania Wiedzą” 2011, nr 51.

Gerstmann S., Podstawy psychologii krytycznej, PWN, Warszawa 1987.

Hejnicka-Bezwińska T., Orientacje życiowe młodzieży,Wyd. Uczelniane WSP, Bydgoszcz 1991.

Jakubaszek W., Orientacje życiowe młodzieży. Na przykładzie badań w Ośrodku Szkolenia i Wychowania Ochotniczych Hufców Pracy w Krakowie, Wyd. Impuls, Kraków 2010.

Leksykon, PWN, Warszawa 1972.

Lewicki A., Procesy poznawcze i orientacja w otoczeniu, PWN, Warszawa 1960.

London M., Toward a theory of career motivation, „Academy of Management Review” 1983, nr 8 (4).

Marciniak M., Orientacje konsumpcyjne młodzieży akademickiej. Perspektywa Baumanowska, Wyd. Oficyna Wydawnicza Impuls, Kraków 2011.

Mróz B., Consumo ergo sum? Rola konsumpcjonizmu we współczesnych społeczeństwach, [w:] B. Mróz (red.), Oblicza konsumpcjonizmu,Wyd. Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa 2009

Nowak S., Postawy, wartości i aspiracje społeczeństwa polskiego. Przesłanki do prognozy na tle przemian dotychczasowych, [w:] S. Nowak (red.), Społeczeństwo polskie czasu kryzysu,Wyd. Wydział Filozofii i Socjologii Uniwersytetu Warszawskiego,Warszawa 1984.

Pietrasiński Z., Rozwój z perspektywy jego podmiotu, [w:] M. Tyszkowa (red.), Rozwój psychiczny człowieka w ciągu życia, PWN,Warszawa1988.

Senge P. M., The fifth discipline: The art and practice of the learning organization, Wyd. Doubleday Currency, New York 1990.

Skarżyńska K., Orientacja egalitarna i nieegalitarna, [w:] J. Reykowski, K. Skarżyńska, M. Ziółkowski (red.), Orientacje społeczne jako element mentalności,Wyd. Nakom, Poznań 1990.

Słownik języka polskiego, PWN, Warszawa 1979, T. 2.

Słownik psychologiczny, PWN, Warszawa 1979.

Szczepański J., Zagadnienia konstruowania i realizacji modelu i wzorów konsumpcji socjalistycznej, [w:] J. Szczepański (red.), Badania nad wzorami konsumpcji, Wyd. PAN, Instytut Filozofii i Socjologii, Wrocław 1977.

Ziółkowski M., Orientacje indywidualne a system społeczny, [w:] J. Reykowski, K. Skarżyńska, M. Ziółkowski (red.), Orientacje społeczne jako element mentalności, Wyd. Nakom, Poznań 1990.

Downloads

Published

2017-12-09

Issue

Section

Research reports

How to Cite

Construction and psychometric verification of the Consumer Orientation Questionnaire (KOK). (2017). School-Profession-Labour, 14, 240-252. https://doi.org/10.34767/SZP.2017.02.15