Selected methods of determining the professional suitability of an employee
DOI:
https://doi.org/10.34767/SZP.2016.02.06Keywords:
professional suitability, research methodAbstract
The aim of the article is to present the classification of selected research methods used in pedagogical areas with an attempt to adapt them to the needs of professional suitability research on the basis of labour pedagogy.
References
Baraniak B., Edukacja i praca człowieka implikacjami dla pedagogiki pracy i pedagogiki społecznej, Wyd. UKSW, Warszawa 2015.
Korabiowska-Nowacka K., Metodyka i wyniki badań przydatności w pracy absolwentów szkół zawodowych, Wyd. PWN, Warszawa 1980.
Korabiowska-Nowacka K., Procedura badań przydatności do pracy absolwentów szkół zawodowych, Wyd. Ossolińskich PAN, Warszawa 1974.
Łobocki M., Metody i techniki badań pedagogicznych, Wyd. Impuls, Kraków 2006.
Łobocki M., Wprowadzenie do metodologii badań pedagogicznych, Wyd. Impuls, Kraków 2006.
Nowacki T., Korabiowska-Nowacka K., Baraniak B., Nowy słownik pedagogiki pracy, Wyd. WSP TWP, Warszawa 1999.
Mazurkiewicz B., Problem przydatności zawodowej i jego miejsce w pedagogice, Szkoła Zawodowa 1971, nr 7–8.
Pilch T., Bauman T., Zasady badań pedagogicznych. Strategie ilościowe i jakościowe, Wyd. Akademickie „Żak”, Warszawa 2001.
Sołoma L., Metody i techniki badań socjologicznych, Wyd. UWM, Olsztyn 2002.
Tomaszewski T., Z pogranicza psychologii i pedagogiki, Wyd. PZWS, Warszawa 1971.
Wiatrowski Z., Podstawy pedagogiki pracy, Wyd. AB, Bydgoszcz 2005.
Woroniecki Z., Wykształcenie a przydatność zawodowa nauczycieli, Wyd. PWN, Warszawa 1991.
Wytyczak L., Z badań nad przydatnością zawodową absolwentów liceów pedagogicznych, Ruch Pedagogiczny 1965, nr 2.
Zaczyński W., Praca badawcza nauczyciela, Wyd. WPiP, Warszawa 1995.