Gotowość placówek edukacyjnych do prowadzenia doradztwa edukacji i kariery w świetle badań własnych
DOI:
https://doi.org/10.34767/SZP.2014.01.08Słowa kluczowe:
doradztwo edukacji, doradztwo kariery, kompetencje, odpowiedzialność, samodzielność, umiejętności, wiedza, kultura organizacji, współpraca z lokalnym środowiskiem, preferencje osobowości, niedyrektywne wsparcie kompetencji, opis osiągnięć pozbawiony ocenyAbstrakt
Artykuł odnosi się do wsparcia edukacji i kariery młodzieży w placówkach edukacyjnych. Zwrócono uwagę na elementy, które sprzyjają skutecznemu doradztwu, czyli kulturę organizacji, współpracę z lokalnym środowiskiem, diagnozę potencjału jednostki, niedyrektywne wsparcie i opis osiągnięć uczniów pozbawiony oceny, przy założeniu, że są to czynniki warunkujące skuteczne wsparcie w zakresie edukacji i kariery. Przedstawione zostały także wyniki oraz wnioski z badań przeprowadzonych w latach 2013-2014.
Pobrania
Opublikowane
2014-12-22
Numer
Dział
Raporty z badań
Jak cytować
Gotowość placówek edukacyjnych do prowadzenia doradztwa edukacji i kariery w świetle badań własnych. (2014). Szkoła - Zawód - Praca, 7/8, 104-117. https://doi.org/10.34767/SZP.2014.01.08