Assessment of the professional usefulness of engineering studies in the opinions of working students at the Cracow University of Technology

Authors

DOI:

https://doi.org/10.34767/SZP.2023.01.15

Keywords:

engineering studies, professional suitability

Abstract

Professional suitability, treated as the efficiency of an employee in a work situation, is subject to continuous development throughout the entire period of professional work of an individual. However, an important role is played by professional preparation carried out throughout the entire process of formal education. The aim of the article is to show the level of professional suitability of engineering studies in the opinions of the working students of the Cracow University of Technology.

References

Furmanek, W. (2000). Podstawy edukacji zawodowej. Rzeszów: URz.

Łobocki, M. (2006). Metody i techniki badań pedagogicznych. Kraków: Impuls.

Korabiowska-Nowacka, K. (1980). Metodyka i wyniki badań przydatności w pracy absolwentów szkół zawodowych. Warszawa: PWN.

Nowacki, T. (2004). Leksykon pedagogiki pracy. Warszawa: PWN.

Pilch, T., Bauman, T. (2001). Zasady badań pedagogicznych. Strategie ilościowe i jakościowe. Warszawa: Żak.

Ustawa z dnia 20 lipca 2018 Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (Dz.U. z 2018, poz.1668), https://isap.sejm.gov.pl/isap.nsf/download.xsp/WDU20180001668/O/D20181668.pdf, (01.03.2023).

Wiatrowski, Z. (2005). Podstawy pedagogiki pracy, wyd. IV. Bydgoszcz: AB.

Woroniecki, Z. (1991). Wykształcenie a przydatność zawodowa nauczycieli. Warszawa: PWN.

Zarządzenie Rektora Politechniki Krakowskiej w sprawie wytycznych w zakresie zasad opracowywania programów studiów pierwszego i drugiego stopnia na Politechnice Krakowskiej (Zarządzenie 69 R.0201.76.2021), https://bip.pk.edu.pl/index.php?ver=0&dok=3690 (14.03.2023).

Published

2024-10-21

Issue

Section

Articles and dissertations

How to Cite

Assessment of the professional usefulness of engineering studies in the opinions of working students at the Cracow University of Technology. (2024). School-Profession-Labour, 25, 444-473. https://doi.org/10.34767/SZP.2023.01.15