Ocena przydatności zawodowej studiów inżynierskich w opiniach pracujących studentów Politechniki Krakowskiej
DOI:
https://doi.org/10.34767/SZP.2023.01.15Słowa kluczowe:
studia inżynierskie, przydatność zawodowaAbstrakt
Przydatność zawodowa traktowana jako sprawność pracownika w sytuacji pracy ulega ciągłemu rozwojowi przez cały okres pracy zawodowej jednostki. Istotną rolę pełni przygotowanie zawodowe realizowane w procesie edukacji formalnej. Celem artykułu jest pokazanie poziomu przydatności zawodowej studiów inżynierskich w opiniach pracujących studentów Politechniki Krakowskiej.
Bibliografia
Furmanek, W. (2000). Podstawy edukacji zawodowej. Rzeszów: URz.
Łobocki, M. (2006). Metody i techniki badań pedagogicznych. Kraków: Impuls.
Korabiowska-Nowacka, K. (1980). Metodyka i wyniki badań przydatności w pracy absolwentów szkół zawodowych. Warszawa: PWN.
Nowacki, T. (2004). Leksykon pedagogiki pracy. Warszawa: PWN.
Pilch, T., Bauman, T. (2001). Zasady badań pedagogicznych. Strategie ilościowe i jakościowe. Warszawa: Żak.
Ustawa z dnia 20 lipca 2018 Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (Dz.U. z 2018, poz.1668), https://isap.sejm.gov.pl/isap.nsf/download.xsp/WDU20180001668/O/D20181668.pdf, (01.03.2023).
Wiatrowski, Z. (2005). Podstawy pedagogiki pracy, wyd. IV. Bydgoszcz: AB.
Woroniecki, Z. (1991). Wykształcenie a przydatność zawodowa nauczycieli. Warszawa: PWN.
Zarządzenie Rektora Politechniki Krakowskiej w sprawie wytycznych w zakresie zasad opracowywania programów studiów pierwszego i drugiego stopnia na Politechnice Krakowskiej (Zarządzenie 69 R.0201.76.2021), https://bip.pk.edu.pl/index.php?ver=0&dok=3690 (14.03.2023).