The supporting of students on the path of entering the job market – application of academic tutoring at the University
DOI:
https://doi.org/10.34767/SZP.2019.01.03Keywords:
academic tutoring, supporting the development, personalized education, work skillsAbstract
Academic tutoring is a method of personalized education, which is based on meetinga tutor and a student (tutee). This method may contribute to providing students as complete development as possible in the field of their knowledge, skills and attitudes. This form of work with students allows to develop a potential that is inside them, to develop appropriate competence (individual, social etc.), which may make their entering the job market after graduation easier.
References
Budzyński M., Czekierda P., Traczyński J., Zalewski Z., Zembrzuska A. (red.), Tutoring w szkole. Między teorią a praktyką zmiany edukacyjnej, Towarzystwo Edukacji Otwartej, Warszawa 2010.
Czekierda P. Czym jest tutoring?, [w:] P. Czekierda, B. Fingas, M. Szala (red.), Tutoring. Teoria, praktyka, studia przypadków, Wolters Kluwer, Warszawa 2015.
Czekierda P., Tutoring jako szansa na odnowę misji polskiego uniwersytetu, [w:] B. Kaczarowska (red.), Tutoring. W poszukiwaniu metody kształcenia liderów, Stowarzyszenie Szkoła Liderów, Warszawa 2007.
Davies A., Fidler D., Gorbis M., Future Works Skills 2020, Institute for the Future for University of Phoenix Research Institute, 2011.
Ferreira M., Nowe wyzwania dla profesorów i studentów w szkolnictwie wyższym. Koncepcje i praktyki nauczania poprzez tutoring, [w:] M. Taraszkiewicz (red.), Tutoring akademicki. Przegląd zagadnień, WSP TWP, Warszawa 2012.
Godlewski D., Tutoring nie jest tani. Dlaczego się opłaca i jak go finansować?,[w:] P. Czekierda, B. Fingas, M. Szala (red.), Tutoring. Teoria, praktyka, studia przypadków, Wolters Kluwer, Warszawa 2015.
Hinc J., Tutoring akademicki jako metoda kształcenia kompetencji translatorskiej – opis projektu, „Lingwistyka Stosowana” 16, 2016, nr 1.
Karpińska-Musiał B., Edukacja spersonalizowana w uniwersytecie, Libron, Kraków 2016.
Karpińska-Musiał B., Czy tutoring akademicki jest skazany na elitarność? Szanse i rozczarowania w kontekście kształcenia systemowego w polskiej akademii, [w:] B. Karpińska-Musiał (red.), W trosce o jakość w ilości, Libron, Kraków 2016.
Kolasińska E., Kompetencje a rynek pracy i struktura społeczna, „Acta Universitatis Lodziensis, Folia Sociologica” 2011, nr 38.