Self-assessment of own chances of professional functioning after completing pedagogical studies

Authors

DOI:

https://doi.org/10.34767/SZP.2019.01.14

Keywords:

self-assessment, motivation, work, pedagogy

Abstract

Completing any studies involves obtaining the appropriate qualifications that are necessary to take up a job. Pedagogy is one of those faculties where, after graduation, problems with finding a job may arise, especially in rural and provincial areas. The article is an attempt to approximate the self-assessment of students in the field of pedagogy in terms of career opportunities after completing their pedagogical studies.

References

Borowiecki P., Stowarzyszenie Budujemy Przystań w Radomiu. Samoocena osób z niepełno-sprawnością w świetle wybranej literatury i badań własnych, „Niepełnosprawność – zagadnienia, problemy, rozwiązania”, nr II/2015 (15).

Grison, S., Heatherton T. F., i Gazzaniga M. S., Psychology in your life, Second edition, W.W. Norton & Company, New York 2017.

Kołodziejska E., Dynamika sytuacji zawodowej absolwentów pedagogiki Uniwersytetu Zielonogórskiego, „Rocznik Lubuski” 2015, t. 41, cz. 2.

Kwieciński Z., Tropy – Ślady – Próby. Studia i szkice z pedagogii pogranicza, Edytor, Poznań-Olsztyn 2000.

Łubkowska W., Nadobnik J., Tarnowski M., Nowak M.A., Samoocena wiedzy, umiejętności zawodowych i kompetencji społecznych studentów podstawą ewaluacji programu studiów kierunku turystyka i rekreacja, Prace Naukowe Akademii im. Jana Długosza w Często-chowie „Kultura Fizyczna” 2017, t. XVI, nr 4.

Mc Laren P., Critical Pedagogy and Predatory Culture. Oppositional Politics in a Postmodern Era, Routledge, London-New York 1995.

Niemczyk E., Przewidywanie efektywności własnych działań u osób z wysoką i niską samooceną w zadaniach o różnym stopniu kontrolowalności, „Polskie Forum Psychologiczne” 2009, t. 14, nr 1.

Turowska A., Znaczenie samooceny w funkcjonowaniu społecznym – na przykładzie młodzieży maturalnej, „Kultura i Edukacja” 2008, nr 2.

Zielińska M., Praca podczas studiów i jej wpływ na zmianę w rolach społecznych studenta uniwersytetu. Zarys problematyki, „Acta Universitatis Lodziensis”, Folia Sociologica 2017, nr 62.

Zimbardo P. G., Psychologia i życie, Wyd. Nauk. PWN, Warszawa 1999.

Downloads

Published

2019-06-01

Issue

Section

Research reports

How to Cite

Self-assessment of own chances of professional functioning after completing pedagogical studies. (2019). School-Profession-Labour, 17, 201-216. https://doi.org/10.34767/SZP.2019.01.14