Contemporary Folk University. Tradition and innovation

Authors

  • Angelika Felska Uniwersytet Szczeciński

DOI:

https://doi.org/10.34767/SZP.2017.02.06

Keywords:

tradition, innovation, Folk High School, Grundtvig

Abstract

The view of Folk University in means of tradition and innovation will be presented in the outline below. There has been an attempt to establish whether the adults’ educational institution presented is a traditional or innovative one or possibly the one combining both
approaches.

References

Dam P., Gaertner H., Mikołaj Fryderyk Seweryn Grundtvig, Wyd. WAM, Kraków 2008.

Drozdowski R. i inni (red.), Wspieranie postaw proinnowacyjnych przez wzmacnianie kreatywności jednostki, Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości, Warszawa 2010.

Dunaj B. (red.), Słownik Współczesnego Języka Polskiego, Wyd. Wilga, Warszawa 1996.

Gallo C., Steve Jobs: Sekrety innowacji. Zupełnie inaczej – reguły przełomowego sukcesu, Wyd. Znak literanova, Kraków 2011.

Jamrożek W., Uniwersytety ludowe w kształceniu pozaszkolnym młodzieży wiejskiej Polski międzywojennej, [w:] T. Maliszewski, M. Rosalska (red.), Uniwersytet ludowy. Pomiędzy starymi a nowymi wyzwaniami, Wyd. Adam Marszałek, Toruń 2016.

Kaniowska K., Tradycja. Problemy metodologiczne, [w:] E. Nowina-Sroczyńska, S. Latocha, (red.), Nowe czytanie tradycji. Z inspiracji Rokiem Kolbergowskim, Instytut Etnologii i Antropologii Kulturowej UŁ, Łódź 2016.

Klek E., Tradycja, [w:] M. Saryusz-Wolska, R. Traba (red.), Modi memorandi. Leksykon kultury pamięci, Wyd. Naukowe Scholar, Warszawa 2014.

Kwieciński, Z. Między patosem a dekadencją. Studia i szkice socjopedagogiczne, Wyd. DSW, Wrocław 2007.

Maliszewski T., Historia i kierunki działalności edukacyjne Kaszubskiego Uniwersytetu Ludowego, Rocznik Andragogiczny 1999, Warszawa-Toruń 2000.

Maliszewski T., Rosalska M. (red.), Uniwersytet ludowy – pomiędzy starymi a nowymi wyzwaniami, Wyd. Adam Marszałek, Toruń 2016.

Markowski A., (red.), Nowy Słownik Poprawnej Polszczyzny, Wyd. PWN, Warszawa 1999.

Pilch T., Uniwersytety ludowe, [w:] Z ludźmi ku ludziom. Materiały z II Zjazdu Towarzystwa Uniwersytetów Ludowych, Warszawa 1982.

Podręcznik Oslo. Zasady gromadzenia i interpretacji danych dotyczących innowacji, OECD, 2010.

Przyborowska B., Pedagogika innowacyjności. Między teorią a praktyką, Wyd. Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika, Toruń 2013.

Saryusz-Wolska M., Nowoczesność, [w:] M. Saryusz-Wolska, R. Traba (red.), Modi memorandi. Leksykon kultury pamięci, Wyd. Naukowe Scholar, Warszawa 2014.

Schulz R., Twórczość pedagogiczna: elementy teorii i badań, Instytut Badań Edukacyjnych, Warszawa 1994.

Smołalski A., Tezy i hipotezy pedagogiki, Wyd. DSW, Wrocław 2003.

Szacki J., Tradycja, Wyd. Uniwersytetu Warszawskiego, Warszawa 2011.

Downloads

Published

2017-11-09

Issue

Section

Articles and dissertations

How to Cite

Contemporary Folk University. Tradition and innovation. (2017). School-Profession-Labour, 14, 94-103. https://doi.org/10.34767/SZP.2017.02.06