Professional skills determining the functioning in the contemporary labour market

Authors

  • Fabian Andruszkiewicz Uniwersytet Opolski
  • Danuta Kulik-Grzybek Uniwersytet Opolski

DOI:

https://doi.org/10.34767/SZP.2017.01.02

Keywords:

professional skills: hard, soft, job market

Abstract

The article raises the issues related to the education of professional skills in the light of the current labour market requirements. It also outlines the most crucial hard and soft skills required from candidates applying for a job. Moreover, it takes into account the expectations of employers about graduates, especially from vocational schools. It also presents the most important demands in order to draw attention to the need for continuous acquisition of new skills and developing the already possessed ones.

References

Ambroży J., Edukacja a rynek pracy – problemy teraźniejszości, wyzwania przyszłości, „Edukacja Ustawiczna Dorosłych” 2012, nr 4.

Budnikowski A., Dabrowski D., Gąsior U., Macioł S., Pracodawcy o poszukiwanych kompetencjach i kwalifikacjach absolwentów uczelni – wyniki badania, „E-mentor” 2012, nr 4 (46).

Dawid-Sawicka M., Czego pracodawcy oczekują od absolwentów, „Dyrektor Szkoły. Miesięcznik kierowniczej kadry oświatowej” 2013, nr 12 (240).

Kaleta W., Kształcenie modułowe – renesans kwalifikacji, „Dyrektor Szkoły. Miesięcznik kierowniczej kadry oświatowej” 2014, nr 2.

Kukla D. i Duda W., Kompetencje przyszłości jako wyznacznik sukcesu zawodowego, „Edukacja Ustawiczna Dorosłych” 2012, nr 4.

Robak E., Edukacja medialna wobec wyzwań współczesnego rynku pracy, [w:] M. Sokołowski (red.), Edukacja medialna: nowa generacja pytań i obszarów badawczych, Oficyna Wydawnicza „Kastalia”, Olsztyn 2004.

Symela K., Potrzeby i oczekiwania radomskich pracodawców w zakresie kształcenia zawodowego, „Edukacja Ustawiczna Dorosłych” 2016, nr 1 (92).

Downloads

Published

2017-06-05

Issue

Section

Articles and dissertations

How to Cite

Professional skills determining the functioning in the contemporary labour market. (2017). School-Profession-Labour, 13, 26-34. https://doi.org/10.34767/SZP.2017.01.02