Kompetencje warunkujące funkcjonowanie na współczesnym rynku pracy

Autor

  • Fabian Andruszkiewicz Uniwersytet Opolski
  • Danuta Kulik-Grzybek Uniwersytet Opolski

DOI:

https://doi.org/10.34767/SZP.2017.01.02

Słowa kluczowe:

kompetencje zawodowe: twarde, miękkie, rynek pracy

Abstrakt

W artykule poruszono problematykę związaną z kształceniem kompetencji zawodowych w świetle aktualnych wymagań rynku pracy, a także zarys najistotniejszych kompetencji twardych i miękkich poszukiwanych wśród osób chcących podjąć pracę zawodową. Uwzględniono również oczekiwania pracodawców w stosunku do absolwentów szkół, w szczególności szkół zawodowych. Przedstawiono też najważniejsze postulaty, mające na celu zwrócenie uwagi na konieczność ciągłego nabywania nowych i doskonalenia już posiadanych kompetencji zawodowych.

Bibliografia

Ambroży J., Edukacja a rynek pracy – problemy teraźniejszości, wyzwania przyszłości, „Edukacja Ustawiczna Dorosłych” 2012, nr 4.

Budnikowski A., Dabrowski D., Gąsior U., Macioł S., Pracodawcy o poszukiwanych kompetencjach i kwalifikacjach absolwentów uczelni – wyniki badania, „E-mentor” 2012, nr 4 (46).

Dawid-Sawicka M., Czego pracodawcy oczekują od absolwentów, „Dyrektor Szkoły. Miesięcznik kierowniczej kadry oświatowej” 2013, nr 12 (240).

Kaleta W., Kształcenie modułowe – renesans kwalifikacji, „Dyrektor Szkoły. Miesięcznik kierowniczej kadry oświatowej” 2014, nr 2.

Kukla D. i Duda W., Kompetencje przyszłości jako wyznacznik sukcesu zawodowego, „Edukacja Ustawiczna Dorosłych” 2012, nr 4.

Robak E., Edukacja medialna wobec wyzwań współczesnego rynku pracy, [w:] M. Sokołowski (red.), Edukacja medialna: nowa generacja pytań i obszarów badawczych, Oficyna Wydawnicza „Kastalia”, Olsztyn 2004.

Symela K., Potrzeby i oczekiwania radomskich pracodawców w zakresie kształcenia zawodowego, „Edukacja Ustawiczna Dorosłych” 2016, nr 1 (92).

Pobrania

Opublikowane

2017-06-05

Numer

Dział

Artykuły i rozprawy

Jak cytować

Kompetencje warunkujące funkcjonowanie na współczesnym rynku pracy. (2017). Szkoła - Zawód - Praca, 13, 26-34. https://doi.org/10.34767/SZP.2017.01.02