Sources of social support in school for talented student and their family
DOI:
https://doi.org/10.34767/SZP.2017.01.06Abstract
The article talks about school as a place to support the development of talented children and youth in the context of social support understood as social accompaniment to a child and their family and giving help by professionally prepared workers. The presented research results show how much school environment (teachers, psychologists,
career counsellor) is supporting talented students and their parents in the development of their potential.
References
Dyrda B., Edukacyjne wspieranie rozwoju uczniów zdolnych, Wyd. Akademickie „Żak”, Warszawa 2012.
Gołębniak B.D., Szkoła wspomagająca rozwój, [w:] Z. Kwieciński, B. Śliwerski, Pedagogika. Podręcznik akademicki, t. 2, Wyd. Naukowe PWN, Warszawa 2003.
Limont W., Stań na ramionach gigantów, czyli uczeń zdolny jako problem wychowawczy, [w:] M. Dudzikowa, M. Czerepaniak-Walczak (red.), Wychowanie. Pojęcia. Procesy. Kontekst, GWP, Gdańsk 2007.
Nalaskowski A., Szkoła – katalizator i inhibitor zdolności twórczych, [w:] W. Limont, J. Cieślikowska, Wybrane zagadnienia edukacji uczniów zdolnych, t. 1: Zdolności i stymulowanie ich rozwoju, Wyd. Impuls, Kraków 2005.
O’Regan F.J., Jak pracować z dziećmi o specjalnych potrzebach edukacyjnych, Wyd. K.E. Liber, Warszawa 2005.
Przecławska A., Theiss W., Pedagogika społeczna: nowe zadania i szanse, [w:] A. Przecławska (red.), Pedagogika społeczna – kręgi poszukiwań, Wyd. „Żak”, Warszawa 1996.