Poradnictwo zawodowe w gimnazjum w świetle wybranych regulacji prawnych

Autor

  • Aneta Klementowska Uniwersytet Zielonogórski

DOI:

https://doi.org/10.34767/SZP.2012.01.05

Słowa kluczowe:

poradnictwo zawodowe, szkolny doradca zawodowy

Abstrakt

Rola poradnictwa zawodowego na etapie szkoły gimnazjalnej jest niezwykle istotna, zwłaszcza w obliczu zmienności i konkurencyjności współczesnego rynku edukacyjno- -zawodowego. Rodzące się na tej płaszczyźnie trudności decyzyjne powodują konieczność zorganizowania właściwego wsparcia szczególnie dla młodzieży gimnazjalnej. Artykuł stanowi analizę porównawczą wybranych dokumentów prawnych (aktualnych i wcześniej obowiązujących – do 31 stycznia 2011 roku), na podstawie których realizowane powinny być zadania związane z poradnictwem zawodowym przez pracowników szkoły gimnazjalnej. Przegląd kluczowych w tym zakresie regulacji wskazuje na pominięcie najistotniejszej obecnie kwestii, a mianowicie konieczności wprowadzenia odrębnego przedmiotu nauczania, przeznaczonego na realizację treści z poradnictwa zawodowego. Powszechnie występujące tendencje w zakresie zadań poradniczych ukazują niespójność pomiędzy wytycznymi a możliwościami szkół gimnazjalnych.

Pobrania

Opublikowane

2012-07-28

Numer

Dział

Artykuły i rozprawy

Jak cytować

Poradnictwo zawodowe w gimnazjum w świetle wybranych regulacji prawnych. (2012). Szkoła - Zawód - Praca, 3, 71-82. https://doi.org/10.34767/SZP.2012.01.05