Kontrowersje wokół badania losów absolwentów studiów pedagogicznych

Autor

DOI:

https://doi.org/10.34767/SZP.2020.01.15

Słowa kluczowe:

badanie losów zawodowych, szkolnictwo wyższe, absolwenci, rynek pracy, zatrudnienie, dane statystyczne, badanie ekonomicznych losów absolwentów, powiatowe urzędy pracy

Abstrakt

W zamyśle autorki, artykuł niniejszy stanowi przestrzeń do zaprezentowania fragmentu badań własnych zrealizowanych pod kątem losów zawodowych absolwentów studiów pedagogicznych. Autorka zestawia uzyskane rezultaty własnych badań empirycznych z danymi wynikającymi z realizacji ogólnopolskiego programu monitorowania karier zawodowych absolwentów oraz danymi pochodzącymi ze statystyk powiatowych urzędów pracy.

Bibliografia

Bezrobocie po studiach? Trzy najbardziej ryzykowne kierunki, „Dziennik.pl” (25.06.2012).

Bezrobotny jak absolwent pedagogiki, „Nowości” (9.12.2015).

Centrum Informacji i Planowania Kariery Zawodowej przy Wojewódzkim Urzędzie Pracy, Informator lokalny o zawodzie. Pedagog, http://www.wup.torun.pl (20.10.2017).

http://www.binzes.onet.pl (2.01.2018).

http://www.ela.nauka.gov.pl (3.01.2020).

http://www.prawo.sejm.gov.pl (2.01.2020).

Jeruszka U., Bezrobocie absolwentów szkół – wciąż trudny problem. Działania na rzecz poprawy efektywności zewnętrznej kształcenia zawodowego, „Pedagogika Pracy” 2001, nr 39.

Kierunek pedagogika – wylęgarnia bezrobotnych, „Gazeta Wyborcza” 24.08.2010.

Raport, Kapitał ludzki w Polsce, GUS, Gdańsk 2016.

Szczepański J., Socjologiczne zagadnienia wyższego kształcenia, PWN, Warszawa 1963.

Tymon A., The student perspective on employability, Studies in Higher Education, “Studies in Higher Education” 2013, vol. 38, no. 6.

Ustawa, Prawo o szkolnictwie wyższym, Dz.U. 2005 r. Nr 164, poz. 1365.

Wojewódzki Urząd Pracy w Toruniu, Bezrobotni absolwenci szkół wyższych w województwie kujawsko-pomorskim w 2016 roku, Toruń 2017, source: www.wup.torun.pl (11.07.2018).

Opublikowane

2020-10-11

Numer

Dział

Raporty z badań

Jak cytować

Kontrowersje wokół badania losów absolwentów studiów pedagogicznych. (2020). Szkoła - Zawód - Praca, 19, 224-236. https://doi.org/10.34767/SZP.2020.01.15