Studiowanie pedagogiki - między masowością a poczuciem misji
DOI:
https://doi.org/10.34767/SZP.2018.02.10Słowa kluczowe:
pedagogika pracy, szkolnictwo wyższe, studia pedagogiczne, absolwenci, rynek pracyAbstrakt
W zamyśle autorki treść niniejszego artykułu stanowić ma przestrzeń do zrelacjonowania fragmentu zrealizowanego projektu badań własnych. Na tle przytoczonych danych empirycznych, ujawniających przyczyny podjęcia przez respondentów decyzji o rozpoczęciu, a następnie kontynuacji edukacji na poziomie wyższym, czynione są odniesienia do studiów pedagogicznych jako oferty edukacyjnej, której ostatecznymi odbiorcami stają się zarówno osoby przypadkowe, jak i te wiążące swoją przyszłość zawodową z pracą na rzecz drugiego człowieka.
Bibliografia
Raport o kapitale intelektualnym Polski, Zespół Strategicznych Doradców Premiera, Warszawa 2008.
Raport, Szkolnictwo wyższe w Polsce 2013, Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego, źródło: www.nauka.gov.pl (4.04.2017).