Wybrane metody badania przydatności zawodowej pracownika
DOI:
https://doi.org/10.34767/SZP.2016.02.06Słowa kluczowe:
przydatność zawodowa, metoda badawczaAbstrakt
Celem artykułu jest pokazanie klasyfikacji wybranych metod badawczych stosowanych w naukach pedagogicznych z próbą adaptacji do potrzeb badania przydatności zawodowej na gruncie pedagogiki pracy.
Bibliografia
Baraniak B., Edukacja i praca człowieka implikacjami dla pedagogiki pracy i pedagogiki społecznej, Wyd. UKSW, Warszawa 2015.
Korabiowska-Nowacka K., Metodyka i wyniki badań przydatności w pracy absolwentów szkół zawodowych, Wyd. PWN, Warszawa 1980.
Korabiowska-Nowacka K., Procedura badań przydatności do pracy absolwentów szkół zawodowych, Wyd. Ossolińskich PAN, Warszawa 1974.
Łobocki M., Metody i techniki badań pedagogicznych, Wyd. Impuls, Kraków 2006.
Łobocki M., Wprowadzenie do metodologii badań pedagogicznych, Wyd. Impuls, Kraków 2006.
Nowacki T., Korabiowska-Nowacka K., Baraniak B., Nowy słownik pedagogiki pracy, Wyd. WSP TWP, Warszawa 1999.
Mazurkiewicz B., Problem przydatności zawodowej i jego miejsce w pedagogice, Szkoła Zawodowa 1971, nr 7–8.
Pilch T., Bauman T., Zasady badań pedagogicznych. Strategie ilościowe i jakościowe, Wyd. Akademickie „Żak”, Warszawa 2001.
Sołoma L., Metody i techniki badań socjologicznych, Wyd. UWM, Olsztyn 2002.
Tomaszewski T., Z pogranicza psychologii i pedagogiki, Wyd. PZWS, Warszawa 1971.
Wiatrowski Z., Podstawy pedagogiki pracy, Wyd. AB, Bydgoszcz 2005.
Woroniecki Z., Wykształcenie a przydatność zawodowa nauczycieli, Wyd. PWN, Warszawa 1991.
Wytyczak L., Z badań nad przydatnością zawodową absolwentów liceów pedagogicznych, Ruch Pedagogiczny 1965, nr 2.
Zaczyński W., Praca badawcza nauczyciela, Wyd. WPiP, Warszawa 1995.