Aspekty teoretyczne kompetencji metodycznych u nauczycieli w instytucjach edukacji wczesnoszkolnej
DOI:
https://doi.org/10.34767/SZP.2015.02.01Słowa kluczowe:
nauczyciel, system, edukacja wczesnoszkolna, kompetencje metodyczne, zajęcia dydaktyczne, doświadczeniaAbstrakt
W artykule przedstawiono problem kształtowania kompetencji metodycznych nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej, które rozpatrywane są jako zintegrowana wielopoziomowa struktura charakterystycznych cech i jakości osobowości nauczyciela, opierających się na skutecznych doświadczeniach zawodowych, które odzwierciedlają systemowy poziom dydaktycznej i badawczej wiedzy, umiejętności, doświadczeń, zdolności i gotowości do twórczej samorealizacji.
Bibliografia
Artemova L. V., Model stupenevoi pidhotovky fakhivtsia doshkilnoi osvity u vyshchykh navchalnykh zakladakh / L. V. Artemova, Yu. M. Kosenko // Psykholoho-pedahohichni problemy pidhotovky vchytelskykh kadriv v umovakh transformatsii suspilstva: materialy mizhnar. nauk.-teoret. konf. do 80-yi richnytsi NPU im. M. P. Drahomanova. – K., 2000. – Vyp. 1. – S. 84–86.
Bielienka H. V., Formuvannia profesiinoi kompetentnosti suchasnoho vykhovatelia doshkilnoho navchalnoho zakladu: monohrafiia / Hanna Volodymyrivna Bielienka. – K.: Universytet, 2011. – 320 s.
Hluzman O. V., Bazovi kompetentnosti: yikhnia sutnist ta znachennia u zhyttievomu uspikhu osobystosti / Oleksandr Volodymyrovych Hluzman // Humanitarni nauky. – 2009. – No 1(17). – S. 6–15.
Murovana N. N., Kompetentnist pedahoha yak vazhlyva umova yoho profesiinoi deiatelnosti: monohrafiia / N. N. Murovana. – Sevastopol: Rybzst, 2006. – 24 s.