Koncepcja rozwoju etyki zawodowej jako warunku rozwoju osobowościowych wartości kultury etycznej
DOI:
https://doi.org/10.34767/SZP.2015.02.05Słowa kluczowe:
etyka, koncepcja, etyka zawodowa, wartości kultury etycznejAbstrakt
Analiza badań naukowych dotyczących etyki zawodowej dowodzi, iż etyka jest rozpatrywana jako podstawa pedagogiki ogólnej w rozwiązaniu problemów metodycznych. Ważne jest ustalenie zależności pomiędzy etyką zawodową i opanowywaniem wartości kultury etycznej. Kształtowanie etyki zawodowej specjalistów jest jednocześnie procesem stopniowej formacji ich osobowości. Proces ten nie jest związany tylko z działalnością zawodową, przewiduje on również odkrycie i wzbogacanie osobowości przez etyczną refleksję nad tożsamością zawodową oraz indywidualny rozwój zawodowy, rozwój ich zawodowego „Ja”.
Bibliografia
Big Wordbook of the Russian Language, Большой толковый словарь русского языка / Гл. ред. С. А. Кузнецов. – СПб.: Норинт, 2003. – 1536 с.
Law of Ukraine “On Higher Education”, Закон України “Про вищу освіту” http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/1556-18.
National Doctrine of Education Development, Національна доктрина розвитку освіти http://zakon0.rada.gov.ua/laws/show/347/2002.
New Wordbook of the Ukrainian Language in Four Volumes, Новий тлумачний словник української мови у чотирьох томах. Т. 2. – К.: “АКОШТ”, 1999. – 911 с.
The Law of Ukraine “On Education”, Закон України “Про освіту”.